Zwanger!Help!

A

Anoniem

Guest
Hallo,

sinds afgelopen vrijdag weten mijn vriend en ik dat ik zwanger ben. Natuurlijk enorm blij en verrast aangezien het de twee ronde al raak is. Het is de eerste en ben echt een leek op dit gebied. Aangezien het erg pril is nog, willen we het nog niet vertellen aan de familie en vrienden. We willen er eerst zelf goed van genieten. Zit wel met een hoop vragen, dus misschien kan één van jullie me hiermee verder helpen.

Ik heb op internet een verloskundigepraktijk opgezocht bij ons in de buurt en daar kan ik pas een afspraak maken in de 8e of 9e week. Ik ben nu waarschijnlijk ruim 4 weken. Zijn jullie eerst bij de huisarts geweest om definitief te weten dat je daadwerkelijk zwanger was? Ik heb drie testen gedaan en er was bij alle drie een duidelijke streep te zien...Ik maak me een beetje zorgen aangezien ik aan niets kan merken dat ik zwanger ben, ben niet misselijk, geen last van mijn borsten of iets dergelijks...De testen zeggen wel dat ik zwanger ben, maar zou graag zeker willen weten dat het ook goed is. Moet ik dan toch eerder naar de verloskundige of eerst naar de huisarts?

Alvast bedankt!

Hoi Hoi,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!!

ik kon een afspraak maken met de verloskundige toen ik 6 weken zwanger was, duurde naar mijn idee echt lang voor het zover was haha, maar daar doen ze verder ook geen zwangerschapstest ofzo, de testen die  er  zijn gewoon heel betrouwbaar. De huisarts heb ik gebeld om te melden dat ik zwanger was. De eerste afspraak bij de vk nemen ze je persoonlijke thuissituatie door, ze wegen je,ze meten je bloeddruk, vaak kunnen ze je het hartje nog niet laten horen bij die eerste afspraak, je moet bloed laten prikken en krijgt een verwijsbrief voor de eerste echo mee. Ik had ook helemaal geen klachtjes in het begin dus dan duurt het best lang idd tot je de bevestiging krijgt die je nodig hebt, was bij mij de eerste echo en die kreeg ik bij 10 weken (is normaal rond week 12).
Dus even afwachten tot je naar de vk mag en je je eerste echo krijgt en je het natuurlijk wereldkundig kan gaan maken haha
Geniet lekker van je zwangerschap!

liefs daantje

quote: mom82 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-08-2008 14:43:55'));

Hallo,

sinds afgelopen vrijdag weten mijn vriend en ik dat ik zwanger ben. Natuurlijk enorm blij en verrast aangezien het de twee ronde al raak is. Het is de eerste en ben echt een leek op dit gebied. Aangezien het erg pril is nog, willen we het nog niet vertellen aan de familie en vrienden. We willen er eerst zelf goed van genieten. Zit wel met een hoop vragen, dus misschien kan één van jullie me hiermee verder helpen.

Ik heb op internet een verloskundigepraktijk opgezocht bij ons in de buurt en daar kan ik pas een afspraak maken in de 8e of 9e week. Ik ben nu waarschijnlijk ruim 4 weken. Zijn jullie eerst bij de huisarts geweest om definitief te weten dat je daadwerkelijk zwanger was? Ik heb drie testen gedaan en er was bij alle drie een duidelijke streep te zien...Ik maak me een beetje zorgen aangezien ik aan niets kan merken dat ik zwanger ben, ben niet misselijk, geen last van mijn borsten of iets dergelijks...De testen zeggen wel dat ik zwanger ben, maar zou graag zeker willen weten dat het ook goed is. Moet ik dan toch eerder naar de verloskundige of eerst naar de huisarts?

Alvast bedankt!

Hallo,

Welkom en gefeliciteerd met je ZS.
Je hoeft niet naar de HA om nog een test te laten doen maar de HA wil het uiteindelijk wel weten of je zwanger bent (handig voor als je komt en bv   bepaalde medicijnen moet als je ziek wordt).

Klachtjes hoef je ook niet te hebben, ik zelf had behalve honger en slecht slapen nergens last van.
En idd de verloskundige daar hoef jepas met 8/9 weken heen.

Wat wel een idee is om te doen is mee doen met moeders voor moeders. Met het ingezamelde urine help je andere vrouwen ook zwanger worden. Zij doen oo knog een test met je. (meer info op moeders voor moeders).

Verder zou ik me nog niet te veel zorgen maken en genieten van het feit dat je zwanger bent.

Groetjes Belle

Hoi!

Allereerst; GEFELICITEERD!!
Je kan de verloskundige wel alvast bellen voor een afspraak, ze vragen dan wanneer je je laatste menstruatie hebt gehad en dan bekijken hun wanneer je dan acht of negen weken zwanger bent en dan maken ze een afspraak met je voor in die week ( zo gaat het bij mijn verloskundige in ieder geval...). Dan heb je in ieder geval een afspraak staan!
Of staat er pas dat je met 8/9 weken pas mag bellen voor een afspraak?
En je hoeft niet persé ergens last van te hebben hoor, ik had dat bij mijn 1e ook niet en was daar dan ook heel onzeker over, dacht ook echt dat ik voor niks naar de verloskundige ging maar er was echt  een piep klein mensje te zien toen!   En dat piep kleine mensje is nu een vrolijke dochter van 2 jaar! Bij de 2e had ik in het begin ook nergens last van gehad maar heb wat later last gehad vam vreselijke moeheid en somberheid, is nu gelukkig weer helemaal over en ik geniet volop van mijn zwangerschap! Beide keren "wist" ik het trouwens wel voor ik mijn test deed, gewoon mijn gevoel. Maar ik vond die test beide keren weer wonderlijk, heb bij mijn 1e wel 3 testen gedaan haha bij mijn 2e geloofde ik het na 1 keer wel hahaha...
Succes in ieder geval en geniet er vooral van, zwanger zonder kwaaltjes is heerlijk!!!!
Liefs Jess
25wk 1 dg

Die onzekerheid hebben volgens mij de meeste vrouwen ook wel hoor, iedereen is blij als ze de bevestiging hebben dat het allemaal goed is en dan de echo en dat is ook weer spannend en dan de 20 weken echo ook weer spannend haha
Maar idd een zwangerschap zonder kwaaltjes is heerlijk, ik heb ook nergens last van gehad, behalve een beetje futloosheid mmmm ik zeg elke keer dat ik er voor teken dat et zo blijft! en je hebt ook nog niemand verteld dat je zwanger bent,terwijl je idd met vragen zit, dus stel ze gerust en wij proberen er antwoord op te geven.

liefs daantje

ps leuke site is www.kindjeopkomst.nl
en de zwanger.pagina.nl

Hoi,

Allereerst gefeliciteerd. Toen ik een positieve test in mijn handen had zat ik meteen een uur later bij de huisarts. Die heeft verder geen test meer gedaan (die zijn gewoon betrouwbaar) maar heeft wel wat informatie meegegeven. Voor mij was het vooral belangrijk dat ik íets kon doen, want ik was helemaal hyper die dag.

Met de verloskundige had ik in mijn 10e week een eerste afspraak. Toen kreeg ik ook direct mijn eerste echo. Daar was ik heel erg blij mee, want ik was heel erg zenuwachtig of alles wel goed was.

ik heb 2 keer een test gedaan en daar heb ik op vertrouwd.
ik heb gewoon ook afgewacht juist omdat het nog zo pril was.
met 7 weken heb ik al een echo gehad omdat ik in dec ook al een miskraam heb gehad en vrij snel weer zwanger was. (jan)
alles was goed bij de echo..
ik heb ook geen klachten gekend toen ik net zwanger was.
niet misselijk en geen pijnlijke borsten en dacht ook dat het niet zo zou zijn..
na 2 maanden ben ik een paar keer misselijk geweest maar ook niet overdreven erg ofzo..
wel had ik last van pijnlijke borsten toen.

ben nu 37 weken in verwachting en heb een super zwangerschap al word het nu op het laatst wel zwaarder met slapen en dergelijke..

iedere zwangerschap is weer anders
succes

Terug
Bovenaan