Zwanger hoe nu verder?

Hallo allemaal,

Sinds vorige week weten we dat we in verwachting zijn van ons eerste kindje. Wauw wat een wonder en zo bijzonder....!
Hoe nu verder? Het liefst willen we het aan iedereen vertellen maar ook graag afwachten tot de eerste echo.
Moet ik de huisarts bellen of kan ik gewoon rechts streeks de verloskundige bellen?

Lfs Femke

Hoi Femke, breek ff in van het november forum. Je kan beide bellen. De huisarts zal je dan doorverwijzen naar de verloskundige, maar dat is die vast op de hoogte.

Ik heb zelf beide keren rechtstreeks de verloskundige gebeld. Die zal een afspraak maken voor een intake en vermoedelijk meteen voor een eerste (inwendige) echo. Meestal (is erg afhankelijk van de praktijk) tussen week 8-11, dus het lange wachten zal dan beginnen.
En je kan je aanmelden voor moeders voor moeders, urine opvangen zodat ze mensen met vruchtbaarheids problemen kunnen helpen met jou hcg hormonen. En je krijgt er iets leuks voor de kleine voor terug.

Verder als er bijzonderheden zijn altijd je verloskundige bellen. Ik heb beide keren gewacht met vertellen tot na een goede echo, maar dat is net wat je zelf prettig vind.

Hoop dat je zo ff verder kan. Een fijne en voorspoedige zwangerschap gewenst in ieder geval!

afwachten is moeilijk, kweetut. maar ook wij wachten de eerste echo af. Een paar mensen in onze omgeving weten het wel, stel dat de echo niet goed is, dan zijn die er om er voor je te zijn.

Wij wisten ook niet waar we naar toe moesten bellen, dus de huisarts gebeld en daar geïnformeerd :)
Huisarts geeft dan gelijk aan de apotheek door dat je zwanger bent ivm evt. medicatie.

Omdat ik al jaren bij de gyn loop heb ik eerst mijn gyn opgebeld, die doet 3 juni de echo, en in overleg met hem gaan we kijken of ik naar een vk moet of bij hem kan blijven.

Terug
Bovenaan