Zwanger.. Hoelang? wat moet ik gaan regelen?

Hee,

Vorige maand de 22e ben ik gestopt met mijn pil, was m helemaal zat en mijn vriend en ik besloten samen dat het beter was om te stoppen en waren het er over eens dat mocht ik in die periode zwanger worden we er allebei klaar voor zijn en die nieuwe weg samen in te gaan.

Afijn, 22 juni gestopt met de pil (na 8 jaar) 25e ongesteld, 2e van juli menstruatie over 2 of 3 dagen erna sex gehad, daarna (klinkt als een saai sexleven) druk gehad en geen sex meer gehad.

Deed ik de 29e (eergister) een test want was 6 dagen over tijd, maar heb die test eigenlijk binnen een minuut al de prullenbak in gegooid want dat tweede streepje liep zo snel vol dat ik dacht dat is niks.

Ik gister aan het plassen, vis die test nog eens uit de prullenbak, twee streepjes?!  Dus snel weer een gedaan, weer twee streepjes. Beide wel licht dus me vriend is sceptisch, ik zeg zelf dat streepje komt niet zomaar 3e test vandaag en natuurlijk weer 2 streepjes.

Ik ben zwanger, van 'poging' een.. Ondanks we er voor open staan gaat dit wel heel snel! Haha. Lichtelijk in paniek, slik al foliumzuur vanaf ik besloot met me pil te stoppen, vandaag meteen zwangerschaps vitamine gehaald want ik eet niet echt gevarieerd. Naast dit weet ik nu dus echt niet wat ik allemaal moet regelen..

Ik heb een zwangerschaps dagboek gekocht en daar staat met berekenen in reken vanaf eerste dag van je laatste menstruatie, maar op die manier ben ik nu dus al op week 6 dag 2..

Ehm.. Help?

Groetjes Jamie

Ik heb trouwens al 2 dagen fell steken in mijn onderbuik, kots en kots misselijk en duizelig, voel me echt beroerd. Die steken en krampjes maken me wel bezorgd, wat als ik me straks verheug op een kleintje en ik het kwijt raak.  Iemand ervaring met die steken :/

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Die steken had ik ook, maar ik werd wel pas een week later misselijk (gelukkig). Bij mij zit alles goed, dus hadden de steken niks te betekenen.

verder kan je je inschrijven bij een verloskundige in de buurt en eventueel al aangeven welke klachten je hebt. Zij komen er dan als het goed is bij de eerste controle/kennismaking op terug.. Ik was toen geloof ik 9 weken zwanger, toen ik op kennismaking mocht komen. Andere dingen die ik moest regelen werden toen door haar verteld, was allemaal nog niet nodig in het begin. Ik vond het ook gemakkelijker te geloven na de eerste echo.

Ik hoop dat je lekker van je zwangerschap kunt genieten en dat alles goed zal gaan :)

Gefeliciteerd met he zwangerschap. Geniet ervan..

zelf ben ik 15 juni ongesteld geweest en ben nu 6 weken en 5 dagen zwanger.. Na 3 mislukte ivf pogingen nu spontaan zwanger..

Dankjewel allebei

Ik heb me gister ingeschreven bij een verloskundige in de buurt, vriendin liet weten dat die mij bellen als hun willen dat ik langs kom voor de echo enzo.

Net mijn huisarts ook gebeld verteld hoe snel ik zwanger werd,  helemaal verbaasd en heeft me 3 keer gefeliciteerd.

Die steken neem ik er maar bij voor lief..  Al gaat er toch wel telkens door mijn hoofd "ik word ongesteld". Maar me nogsteeds wel een beetje bangig, die eerste echo lijkt zo ver weg op het moment...

Terug
Bovenaan