Zwanger, hoera! Onregelmatige cyclus, dus kan moeilijk nagaan hoever ik zou kunnen zijn...

Hallo iedereen,

Even voorstellen, ik ben Linda en woonachtig in Pijnacker. Sinds gister weten mijn man en ik dat ik zwanger ben, twee testen gedaan en allebei positief! We zijn ontzettend blij en moeten het nog even op ons in laten werken.

Sinds 1 januari ben ik gestopt met de pil en sinds die tijd nog geen duidelijke menstruatie gehad, hooguit wat meer afscheiding maar that's it. Van veel vrouwen begrijp ik dat een cyclus soms moeite heeft om 'op gang' te komen, dus daar heb ik mij niet zo druk over gemaakt...maar...het maakt het voor mij wel moeilijk om een mogelijke termijn in te schatten hoe lang ik onderweg ben...
Vorige week heb ik wat krampen gehad en beetje bloedverlies, gevoel zegt dat mn innesteling was.
Weten iemand of verloskundigen ook in een vroeg stadium al een echo doen om de duur in te schatten, we zijn namelijk zo benieuwd :)

Groetjes Linda
 
Hoi Linda, ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap. Je moet je gewoon aanmelden bij een verloskundige en aangeven dat je menstruatie niet duidelijk is. Ze zullen namelijk de eerste dag van je laatste menstruatie willen weten. Als dat niet duidelijk is zal je waarschijnlijk worden doorgestuurd (of ls ze zelf de apparatuur hebben) en een echo maken. Succes meid.
 
Hai Linda,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Wat een geluk hé? Ik zou gewoon je verloskundige bellen voor een afspraak en even vertellen hoe de situatie is en dan kan je vast en zeker komen voor echo, het is wel belangrijk om te weten hoever je nu bent.

Ik heb afgelopen dinsdag mijn eerste echo gehad (7+1) maar ik heb een medische achtergrond en nu blijkt dat we een 1-eiige tweeling krijgen dus ik blijf onder strikte controle, nu weer 1 Mei een echo.

Succes! Laat je het even weten? Kan je ook verhuizen naar de mama club's als je weet wanneer je bent uitgerekend! Leuk!! :)

Liefs Lynn.
 
Hoi Linda,

Zoiets had ik ook, maar dan slikte ik al heel lang de pil niet meer. Maar na ons huwelijk in juni 2011 ben ik niet meer ongesteld geworden. Wel een dag bloeding gehad (maar is dat ongesteldheid of eisprong??)
Dus bij mij konden we ook niet vanuit gaan hoever onze kleine zou zijn.
Vermoedelijk met 7 weken mocht ik echo doen, toen is indd gebleken door meting dat de kleine toen 6,2 weken was. Maar je zag wel een heel klein garnaaltje met heeel klein kloppend hartje. Met 9 weken mocht ik weer terug komen voor een nieuwe meting. Dus dat zal bij jou dan ook wel zijn.
Ik ben nu 32 weken en toevallig vandaag weer groeiecho gemaakt. Daar bleek uit dat de kleine tussen de 33 weken en 34 weken is.
Maak je niet te druk en geniet ervan!! Gefeliciteerd trouwens nog!!!
 
Lieve dames,

Bedankt voor julie reacties :)
Clearblue geeft 3+ aan, dus blijkbaar al aardig wat hormonen ;-) Vandaag online het aanmeldformulier ingevuld van de verloskundige, dus maandag word ik teruggebeld voor het maken van afspraak!

Heel leuk en spannend allemaal en fijn om zo elkaar bij te staan :)

Groetjes Linda

 
Hey Linda.

Ik heb hetzelfde probleem.
Ik weet nu 3 dagen dat ik zwanger ben, maar heb ook een erg onregelmatige cyclus. Maar toevallig was mijn laatste dag van m'n laatste menstruatie op 22 maart. En alleen op 12 en 13 april heb ik geklust. Kan ik nu zelf een berekening maken hoe lang ik ben? Of kan alleen de verloskundige dit? Clearblue gaf 2-3 weken aan. Ik hoor ook graag iets! ( Heb donderdag eerste echo, maar ik ben zo benieuwd. )
 
Terug
Bovenaan