Zwanger, honger en darmproblemen

Hallo,
Ik ben nu 7 weken zwanger van ons eerste kindje. Ik heb flink rondgekeken maar vind nog geen antwoord. Ik heb altijd moeite gehad met regelmaat en een normaal eetpatroon. Nu ik zwanger ben is dat 1 in dag opgelost. Ik eet gezond en regelmatig. Alleen om 16.00u uur heb ik nog een probleem. Ik weet niet zo goed wat ik dan kan eten zonder mijn eetlust voor 18.00u/18.30u te verpesten. Ik heb dan wel echt honger. Mijn volgende probleem in dit is dat ik ziekte van Crohn heb. Mijn darmen zijn nu erg onstabiel en ik zat afgelopen week al helemaal verstopt. De dokter heeft mij Movicolon gegeven en mijn darmen worden al beter! Toch is het niet slim om om 16.00u nog een keer brood of ontbijtkoek te eten.Hebben jullie tips voor mij?
 
Het eerste wat in me op komt is fruit. .
Ik eet dat ook altijd rond 16u op m'n werk en dat valt prima, niet te zwaar en voldoende om het vol te houden.
 
Gefeliciteerd! Wat bijzonder he!!De Crohn ontregelt volgens mij wel gauw door een zwangerschap, lastig hoor. Hopelijk blijft het met de Movicolon goed gaan! Is yoghurt niet wat voor 16:00 uur? Of cup a soup, vooral later in de zwangerschap is dat extra zout echt heerlijk. Veel succes! en plezier van de zwangerschap!
 
Ow lastig. Ik ben niet bekend met crohn dus weet natuurlijk niet wat goed valt.. je hebt (tegenwoordig) natuurlijk heel veel (gezonde) snacks. Gewoon wat proberen denk ik. Weet de huisarts anders niets of zijn er geen sites over?
succes in ieder geval.
 
Door mijn zwangerschap erg last van mijn darmen, was haast geen beweging in te krijgen. Nu heb ik verder geen darmproblemen en is het puur aan de zwangerschap te wijten. Maar sinds ik per dag een paar plakken roggebrood eet, gaat het veel beter! Maar ik weet niet of dat bij Crohn iets uitmaakt.... Eet het meestal 's morgens en tussen de middag. Aan het eind van de dag dus niet.
Sterkte!
 
Terug
Bovenaan