zwanger? hormoon spiraal?

hai,
ik ben anneke, hoop over een maand of twee te kunnen wachten op de lange reis richting het zwanger raken.
(eerst nog school afmaken en vriend mag wel eens werk kijgen -toekomst iets zekerder stellen)

heb 1/2 jaar de pil geslikt -werkte niet goed en had veel bijwerkingen.
daarna 6 jaar koperspiraal -nog meer bijwerkingen, gemiddeld 17 dagen ongesteld (bloedarmoede valt overigens werl mee hoor ;-) meer last van weeen)
net 7.5 maand een hormoon spiraal gehad -dit keer maar 10-13 dagen ongesteld YEAH!! maar erug veel bijwerkingen -welke overigens niet bestaan volgends de huisarts en gynacologen maar lekker puh! ze waren er wel! moodswings/depressieve gedachten/ exceem aanvallen waar ik nooit eerder last van had etc.

maar spiraal ging er de 4de uit.
5de werd ik ongesteld, 6de maar sex ZONDER condoom gehad (deze gebruiken we wel in de tussen periode is de bedoeling) maar vervolgens niet meer ongesteld...
had gedacht -als ik ongesteld ben, ben ik toch niet vruchtbaar?!?!

maar 'normaal' gesproken begint cyclus tussen de 4de en de 10de en eindigd deze tussen de 18de en de 26ste zo ondegveer dan.

maar vandaag is het de.. 17de!?!

en nog altijd niets!

kan de voor ongesteldheid aangeziene bloeding, gewoon 'een bloeding' -wegens verwijderen van spiraal- zijn geweest?
en ben ik nu alsnog......jeweetwel....?


of schopt dat hormoonspiraal mijn hele cyclus door de war? volgens gynacoloog onmogelijk.. maar ja die heeft wel vaker ongelijk volgends mij..

ik voel me ook niet 'vreemd' of 'anders' ofzoeits...

ervaringen?
liefs anneke
 
Hoi anneke, heb zelf ook allerlei anticonceptie gehad waaronder mirena(spiraaltje) en implanon (staafje onderhuids in arm) ook allerlei bijwerkingen. mischien heeft de bloeding inderdaad te maken met het verwijderen van het spiraaltje en is je lichaam bezig om op orde te komen,lijkt mij logisch maar mischien heeft een ander uitsluitsel. succes! gr. petra uit h
 
Terug
Bovenaan