Zwanger in Alkmaar?

Hoi Dames,

De onderwerpen m.b.t. 'zwanger zijn en wonen in Alkmaar' zijn hier inmiddels wat gedateerd, dus besloot ik een nieuwe topic aan te maken.

Mijn vraag: zijn er hier meer vrouwen die momenteel zwanger zijn en net als ik wonen in Alkmaar? En die het leuk vinden om in contact te komen om ervaringen uit te wisselen en mogelijk leuke dingen te ondernemen?

Ik ben zelf 33 jaar, zwanger van onze eerste en (volgens eigen berekeningen) uitgerekend in januari 2018.

Hee! Ik ben 35 en woon in de buurt van Alkmaar. Durf hier nog even geen naam etc te noemen, ik ben nu 5+4 weken zwanger, ben ook in januari uitgerekend! Alleen onze ouders en mijn partners broer en vriendin weten het nog. We hebben 20 juni de echo en dan zou ik het leuk vinden daarna eens af te spreken. Wil liever niet dat de dames die hier ook lezen, mijn berichtje vinden voor ik het zelf verteld heb ;)

Maarre, leuk initiatief en ook grappig dat we allebei in januari uitgerekend zijn!

Hey Johanna,

Leuk dat je reageert! Ik snap het helemaal hoor, wat betreft het nog niet vermelden van je naam. Ik heb het op dit moment ook alleen nog maar aan directe familie verteld. Wij hebben zelf de eerste echo op 6 juni.

Is dit jullie eerste of al ervaring met de hele rambam? :p

Ik zal je na de 20ste sowieso nog contacten en vragen hoe alles is gegaan.

Oh, spannend, 6 juni is al snel! Leuk joh! Heb je al een vk gevonden? Welke is het geworden?

Dit is ons eerste kindje, ook eerste keer zwanger :) Eindelijk gelukt, bijna 2 jaar over gedaan en uiteindelijk via ICSI traject gelukt. Echt zo fijn! Kan het wel van de daken schreeuwen! Maar nog even geduld. We gaan gelukkig snel even lekker er tussenuit, wachttijdverkorting.

Bijna al onze vrienden hebben al kinderen. Dus tja, wij hebben al wel het een en ander meegekregen. Ik sta er relaxt in. Nadeel is wel dat we dus ook 6 miskramen van dichtbij hebben meegemaakt afgelopen paar jaar (niet zelf gelukkig, maar je gunt het niemand), dus ik ben toch nog wat voorzichtig blij.

Jij bent dan waarschijnlijk al wat langer zwanger als je 6 juni al mag komen. Ben benieuwd! En duim voor je dat het allemaal in orde is.

Ben jij ook lid van de geheime facebookgroep uitgerekend in januari? Mochten we daar nu allebei lid van worden, dan beloof ik bij deze niets te zeggen mochten we elkaar via via kennen ;) Wel tegen jou natuurlijk maar niet over je, haha

Ah, ja, ik las inmiddels ook je reactie op een andere topic dat je via ICSI (een soort IVF dus?) voor de eerste keer zwanger bent en al enige tijd probeerde zwanger te worden. Wat fijn inderdaad voor je dat het nu gelukt is! Dat voorzichtige heb ik ook wel, uiteindelijk moeten we het toch allemaal afwachten en vooral zo'n eerste echo is ook best spannend natuurlijk. Maar voor de goede vibe gaan we uit van het positieve :).

Overigens zitten wij nu in week 9 en is die echo in week 10.

Ik zou me ook wel willen aanmelden voor die Facebookgroep, alleen omvat mijn e-mailadres meteen mijn voor- en achternaam. Zou jij mij anders een mailtje kunnen sturen op mijn nieuwe adres zwangeralkmaar@gmail.com? Dan mail ik je daarop mijn normale mailadres waarmee ik op Facebook gevonden kan worden. Zou jij dan misschien een privéberichtje aan de beheerder van die groep kunnen sturen met mijn wens om lid te worden + e-mailadres/Facebookaccount? Wat een gedoe, sorry, haha. Bedankt alvast!

Joe! Heb je gemaild :)

Ja, ICSI is eigenlijk hetzelfde traject als IVF, tot in het lab. In het lab wordt bij ivf de eicel op een schaaltje gelegd en worden er een stuk of 10 zaadcellen bij losgelaten, bij ICSI brengen ze 1 zaadcel in de eicel in. Ik denk dat wij niet zwanger werden omdat mijn vriend weinig zaadcellen aanmaakt (relatief) en daarmee er dus weinig kans is dat er 1 mijn eicel natuurlijk bereikt. Dus dan maar zo ;)

Ja, morgen 6 weken! Superfijn! :) Ik hoop heel erg dat het goed komt. Dichtbij had laatst iemand met 8 weken een topecho en in de week erna is het toch gestopt met groeien. Het zegt allemaal zo weinig. Eerst de 12 weken halen en dan nog meer blij zijn. Want we genieten er nu ook al van, al is het nog met af en toe wat spanning natuurlijk.
Doe jij mee met moeders voor moeders? Dat ga ik net na onze vakantie doen. Heel fijn om zo andere vrouwen met kinderwens te kunnen helpen en ik heb er zelf ook gebruik van gemaakt.

Hoi meiden,

Ik ben zwanger van m'n eerste kindje en uitgerekend in januari 2018. Na een jaar proberen en 2 miskramen is het toch eindelijk raak. Volgende week heb ik mijn eerste afspraak bij de vk.

Er zijn veel forums te vinden maar zie door de bomen het bos niet meer. Het lijkt me leuk om in contact met jullie te komen. Woon zelf ook in de omgeving van Alkmaar, 15 min. rijden. Wij wachten nog even met vertellen tot we de eerste echo hebben gehad en i.v.m. miskramen die ik gehad heb. Erg spannend allemaal!

Groetjes!!

Terug
Bovenaan