Zwanger in een ander land

Hallo allemaal,

allereerst gefeliciteerd met jullie groeiende buikjes! Ben er zelf erg van in de wolken.
In mijn geval is de zwangerschap nog erg pril, 8 weken, maar ben er uiteraard wel de hele tijd mee bezig.
Zo weet ik nog maar erg weinig van de 'do's en don't s'. Aangezien ik buiten Nederland woon krijg ik allerlei -vooroorlogse- tips van voornamelijk oude vrouwen. Erg veel mythen, zoals het ruiken aan bloemen uit den boze is etc. Ik heb in veel gevallen geen idee of het goede tips of gewoon bijgeloof betreft. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Als ik jou was zou ik contact maken met andere zwangeren die even ver zijn als jij. Kun je vergelijken hoe het er hier en bij jou aan toe gaat. Als je het zwangerzijnforum ziet moet je naar beneden scrollen tot je je maand ziet. Is vast heel gezellig! Misschien zitten er meer buitenlandsen. Op het augustusforum zitten er in ieder geval wel een paar, kun je ook kijken,

succes!
 
Hoi, Ik ben nu 15 weken zwanger en woon in Italie. Ik heb ook heel veel vragen gesteld hier op deze forum omdat het in een ander land toch anders aan toe gaat dan in Nederland. En ik ben ontzettend blij dat dit forum bestaat. Mijn ervaring is wel dat er zeer grote verschillen zijn tussen Nederland en Italie.. Tegen mij werd er bv. gezegd dat ik niet meer mag fiesten, terwijl in NL. zeggen ze juist in beweging te blijven. Zelfs vorige week vertelde de vk. mij om geen kaas te eten, dat is vergif zei ze. Wel, ik dacht dat kaas altijd gezond was, en ik eet het gewoon hoor. Zo zijn er nog veel meer dingen verschillend. Je moet gewoon veel deze forum bezoeken en vragen stellen. Doe ik ook en ik voel me er een stuk beter bij.

 
Terug
Bovenaan