Zwanger in het buitenland

<p>Hi, </p><p>Ik woon momenteel op de Antillen en ben zwanger van onze tweede. Waar ik het bij mijn eerste (toen zwanger in NL) heel 'normaal' vond om mijn baby uitzet bij elkaar te sprokkelen me keuze uit ALLES, lijkt dat hier helemaal niet zo vanzelfsprekend! Natuurlijk kan je hier alle belangrijke benodigdheden krijgen, maar ik vind het ook leuk om werk te maken van de babykamer en de liefste outfits te scoren... (I know, first world problems). Zijn er anderen die deze ervaring delen? Ook op de Antillen of ergens anders in de wereld? Shoppen jullie online bij Nederlandse shops? (verzendkosten?!!). Gewoon even op zoek naar tips :) </p><p>Liefs,<br />M.</p>
 
Hoi M.
Ik woon in Zweden, zwanger van de eerste. Waar ik vooral tegenaan loop is de zorg die hier heel anders is dan in nl. Heb met 13 weken pas mn eerste echo. En heb het gevoel dat ze hier wat primitiever te werk gaan. 
Maar ook is het aanbod van babyspullen hier minder lijkt het. Is dat op de Antillen ook zo? 
 
Een oud collega van me die op Bonaire woont heeft bijna alles laten overkomen (verscheept) vanuit Nederland. Geen idee wat de kosten zijn maar dat is dus zeker mogelijk. Heb je familie die het je eventueel kan laten opsturen als je bijvoorbeeld iets besteld bij een NL webshop?
 
Ben wel even heel benieuwd hoe dat zit met een zwangerschap daar en zika? Wij proberen zwanger te worden van ons eerste kindje.. En willen nog een verre reis maken. Wij wilden naar Jamaica of Curaçao maar dat werd ons afgeraden vanwege een verhoogd risico. Hoe doe je dit als je daar woont? 
 
Terug
Bovenaan