zwanger in het buitenland

Lees bij een aantal aanstaande moeders dat ze, net als ik, in het buitenland en zelfs ook op Curacao wonen. Hoe vergaat het jullie? Zijn er grote verschillen met een zwangerschap in Nederland? Ik woon zelf sinds 1,5 jaar op Curacao. Heb m'n eerste kindje in NL gekregen. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan hier met 9 maanden tropen temperatuur...;-)

groet,
Maaike

Hoi Maaike!

Zwanger in Griekenland, dan wordt je op handen gedragen, ze zijn hier ook zeeer kindvriendelijk. Als ik in een restaurant zit en 1 begint een beetje te dreinen dan neemt de kelner/serveerster 'het over'' en verwent t kindje met ijs,fruit soms zelfs snoep(papier is al interessant)...
Als zwangere mag je overal voor enz.
Ik ben zwanger(12w) van de 3de. M'n oudste is 3 de jongste 15mnd. Ben onder behandeling v.e.gynacoloog(is hier normaal) de kids gaan naar een kinderarts (is hier ook normaal). Ben zeer tevreden met de gezondheidszorg in t kraamkliniek!!!! T kost wat maar ik ben goed verzekerd en t is t waard.
Ik vind t forum heel fijn om 'nederlandse' reacties/gewoontes en meningen, het is leuk om de verschillen te zien en vooral om dan zelf een middenweg te zoeken!
groetjes,Priscilla

Bon dia, ja ik woon dus ook op curacao nu inmiddels alweer een kleine 2 jaar onze 1ste is hier geboren   en ik vond dat een fantastische ervaring.
Ook nr 2 zal hier geboren worden dus als we weer in nederland gan wonen komen er twee kleine antiliaantjes mee.
Het is natuurlijk wel even anders qua temp. maar ik moet zeggen ik heb er bij de eerste niet veel last van gehad,gewoon lekker veel zwemmen en s'middags lekker even dutten zoals iedere bewoner hier.
Ik hoop   dat deze zwangerschap net zo lekker gaat maar ja dat is even afwachten tot nu toe gaat het redelijk.
Waar wonen jullie op curacao wij wonen op grote berg en zit je bij een verloskundige of net zoals bijna iedereen hier bij dr.VOIGT ik zit bij voigt en ben erg blij met hem zo lekker direct een beetje hollands wel.en heel veel echo's.
Nou ik kom je nog wel tegen op het forum en wie weet wel gewoon ergens op het eiland.

Ajo groetjes van Debora.

Leuk, jullie reacties. En hoe zuidelijker vaak de landen hoe gekker op kinderen...;-) Leuk om van jou te horen Debora. Wij wonen in de wijk Matancia en inderdaad ben ik ook onder controle van Dr. Voigt....bevalt prima!
Ons eerste zoontje is nog net in NL geboren. Toen hij 11 weken oud was zijn we naar Curacao vertrokken, dus de 2e wordt een echte yu di Korsou...
Hoe oud is jouw eerste? En hoe lang blijven jullie nog hier?

Terug
Bovenaan