Zwanger in Limburg - Onderzoek MUMC

<p>Hoi dames,</p><p>Ik ben nu 12 weken zwanger van ons eerste kindje. Laatste keer wees de verloskundige mij op www.zwangerinlimburg.nl. Ze adviseren als je verhoogd risico hebt, je iedere dag een aspirientje kunt slikken tegen zwangerschapsvergiftiging. Het is dan bedoelt als bloedverdunner.</p><p>Ik twijfel nog al.</p><p>zijn er dames met ervaringen? </p><p>Liefs!</p>

Ik heb deze vraag ook gekregen en heb bewust gekozen om het tabletje niet in te nemen elke dag. De kans bij mij in procenten was zo klein dat het verwaarloosbaar was. Het is al snel dat je in de risico groep zit maar of het dan ook bewezen is dat het dan gebeurd als je het niet neemt is zo klein.
De keus moet je zelf maken maar ik heb er niet voor gekozen

Ik heb verhoogde kans op te hoge bloeddruk, en slik daarvoor ascal cardio 100 mg. Dit op aanraden van mijn verloskundige. Ik ben nu 37,5 week zwanger, en stop maandag met de medicatie. Ben benieuwd wat mijn bloeddruk dan gaat doen :) ik word eventueel ingeleid, mocht deze omhoog schieten! 

Ook ik heb het voorgeschreven gekrrgen en "moet" het vanaf 12 wkn slikken.
Geen pepbleem wat mij betreft als ik op deze manier de kans op zwangerschapsvergiftiging kan verminderen .

Succes met het maken van de keuze!

Bedankt voor jullie reacties! Bij mij is percentage 4,5% en de grens ligt bij 3%. Dus is inderdaad heel weinig verschil en weet dat ze streng zijn. Ik ga er nog eens  goed over nadenken. Heb nog 4 weekjes om een keuze te maken. 

Terug
Bovenaan