zwanger in Nederland

A

Anoniem

Guest
Ha dames!
Ik heb een vraag en jullie weten allemaal het antwoord. Hoe gaat het in z'n werk in Ned. vanaf het moment dat je overtijd bent???????   Dokter echo etc. Hier heb je sowieso je gynacoloog. En in Nederland????????
groetjes, Priscilla

Wat leuk, een mama uit kreta!
Bij mij ging het zo:
Ik was overtijd, heb een test gekocht bij de drogist en die was positief.
Ik heb even later de verloskundige gebeld en kon toen ik 10 weken zwanger was voor de eerste keer naar de verloskundige gaan. Ze heeft me toen gewogen, bloeddruk opgenomen en toen kreeg ik een echo.
Vanaf toen ging ik elke 4 weken naar de vk toe. Later in de zangerschap word dat elke 2 weken en in de laatste maand moet je elke week gaan.
Ik kreeg trouwens een echo met 10 weken en 1 met ongeveer 20 weken.
Elke keer als ik naar de vk ging werd mijn bloeddruk gemeten en aan mijn buik gevoeld en naar het hartje geluisterd. ook was er altijd nog even tijd voor eventuele vragen.
Toen ik moest bevallen heb ik ook de vk gebeld en die is bij ons thuis gekomen, ik ben uiteindelijk binnen 1.5 uur thuis bevallen (bijna nog  zonder vk omdat ze naar een ander bevalling moest en dacht dat het met mij nogheel lang ging duren..)

Hoop dat het een beetje duidelijk is...

Hoe gaat het in Kreta dan? Woon je daar? En ben je op dit moment in verwachting of al bevallen?

Groetjes 4dec

Hoi 4dec!
Ik ben al bevallen 16-2-2005 Ioannis  en 28-11-2006 Billy beide keren een keizersnee. Bij de 1ste omdat de navelstreng om z'n nek zat bij de 2de om het gemak. Maar de 2de zwangerschap was geen pretje, vanaf de 5de maand bloedingen en bedrust.
Ik woon nu 10 jaar op Kreta. 7jaar getrouwd en nu mama van 2 grieks nederlandse indootjes! Het gaat hier zo. Ik had een gynacoloog gewoon voor normale controles, bvb.uitstrijkje. Was 2j met de pil gestopt en wilde graag zwanger worden.
Bij een echo v m'n baarmoeder bleek ik cystes te hebben en voor ik medicijnen kreeg om ze te laten verdwijnen was ik zwanger.   Dat dacht ik dus kreeg ik bloedtest   positief en daarna allerlei bloedtesten op allerlei ziektes etc. urine. Suiker, toxomoplasmose elke maand. Bij elk bezoek bij de gyn. bloeddruk en gewicht. Een kilo p. maand zei hij. Hij was steeds boos voor m'n eigen gezondheid want ik ging van 54kg naar 84!!!!! rugpijn etc. In week 40 een keizersnee want de kleine wou abso niet indalen en ik had het een beetje gehad. M'n gyn. werkt bij een kraamkliniek. Kost veel maar is het zoooooo waard! Ik moet er niet aan denken om in een 'gewoon' ziekenhuis te liggen! Ik mocht hem dag en nacht bellen en dat heb ik bij de 2de zwangerschap zeker gedaan. 3x bloedingen om half 4 s nachts en alle keren zijn we naar de kliniek gereden(20min) en zijn we naar het hartje gaan luisteren. Kortom hele goede zorg maar het kost wel wat! In totaal 4 echo's .
M'n zusje (in Ned.) is net zwanger. Vandaar mijn vraag!
groetjes!

Hoi mama uit Kreta

Wat grappig een nederlandse in griekenland en ik ben dus een griekse in nederland

van wat ik van mijn nichtjes ook weet is dat je in griekenland in der daad beter na een prive-gynaecoloog kan gaan een ook in zijn kliniek kan gaan bevallen, kost wel wat maar je weet zeker dat je goed word behandeld

Maar voor je zus: hier is het verschillen per ziekenhuis hoe lang ze jou laten wachten.
Als je eerder bij de verloskundige de controles doet moet je meestal als je over tijd ben toch regelmatig na het ziekenhuis. Hoe lang ze wachten vordat ze inleiden is verschillen tussen 2 en 3 weken.
Maar als je zus het zat is kan ze gaan zuren en dan leiden ze toch in.

succes voor je zus en groetjes aan griekenland
christina

Hoi,
Voor die 20-weken echo mag je zelf kiezen of je die wilt. Heel veel (aanstaande)  moeders doen het eigenlijk automatisch, maar ik heb er toen bewust voor gekozen om het niet te doen.
Het zou echt een hele uitgebreide echo worden en ik wilde wel weten of alles goed was, maar als dat niet zo bleek te zijn? Ze kunnen je dan niet precies vertellen wat er is, waardoor je dus de rest van je zwangerschap in onzekerheid en angst kan zitten. En de zwangerschap afbreken met 5 maanden..dat doe je ook niet, leek mij.
Ik vond dat wel iets om goed over na te denken.
Wens je zusje een fijne zwangerschap ..
Sil

Terug
Bovenaan