Zwanger in sinterklaastijd

Ik heb een vraagje over het eten van speculaas tijdens de zwangerschap.
Weten jullie of het waar is dat je als je zwanger bent geen, of in ieder geval niet zoveel speculaas mag hebben?

Ik ben gek op gevuld speculaas, dus het zou echt een straf zijn als ik dat niet mocht hebben.

Groetjes Mickey

Hey Mickey,
Ik weet van mijn schoonzusje dat je tijdens de zwangerschap wel speculaas mag eten, maar met mate!! Eén speculaasje per dag zou geen probleem zijn, dus een klein stukje gevuld speculaas mag dan ook toch? Mmmmm!!

Succes met zwanger worden. Jullie gaan er in november voor toch?

Pink

Na mijn volgende ongi gaan we voorzichtig proberen zwanger te worden.
Dat zal waarschijnlijk inhouden dat we klussen als we zin hebben, en niet speciaal in de vruchtbare periode.

Maar het zou dus kunnen dat ik in de periode rond sinterklaas zwanger ben.

Hoi Mickey,

Het is inderdaad waar wat pink schrijft je mag wel een speculaasje, maar geen kilo's op een dag. Dat heeft te maken met de toevoeging van kaneel, daar zit namelijk een stofje in (coumarine heet het geloof ik) en dat is niet zo goed tijdens de ontwikkeling van de kleine in de buik.
Dus het mag maar met mate!

Groetjes Bloem25

Mijn 1ste zwangerschap was ik 4mnd zwanger in de decembermaand en ik ben ook gek op gevuld speculaas, maar mijn vk heeft nog nooit tegen mij gezegt toen dat ik dat niet mocht of maar met mate mocht.

Succes met zwanger worden

Liefs Patricia (ronde 11, 2de kindje)

Hahaha, kilo's speculaas eet ik niet hoor
Ik begrijp dat ik dus met een gerust hart een stuk gevuld speculaas kan eten in de aanloop naar het zwanger worden, en ook als het evt snel raak zou zijn.

Mmmmmmmmm, lekker, ook een stukje???

ik was ook zwanger in de decembermaand, maar mij was ook nooit verteld dat je niet of met mate gevuld speculaas mag eten, ik heb gewoon alles gegeten behalve filet americain , en op een verjaardag mag je ook gerust een plakje leverworst hebben hoor maar geen hele worst haha, maar je mag gewoon speculaas eten

xxx

Terug
Bovenaan