zwanger koffie?

A

Anoniem

Guest
hallo,

ik had gelezen dat als je zwanger bent dat je maar twee kopjes koffie op een dag mag hebben?weet iemand van jullie hoe dit zit???alvast bedankt!!!

De een zegt 3 en de ander 4.Ik heb nooit meer dan 3 kopjes koffie,thee of cola gedronken tijdens de zwangerschap.(per dag)Ook moet je uitkijken met energiedrankjes zoals red bull.

Voor al die dingen geldt; met mate. Dus ik zou geen liters koffie gaan drinken, maar of het er nou 2 of 3 zijn, dat maakt niet zoveel uit.
Sil

Ik zat met hetzelfde, alleen dan cola ipv koffie
Ik heb het aan de vk gevraagd toen, en ze vertelde mij dat je maximaal 4 kopjes koffie of 4 glazen cola mocht hebben, niet meer.
Ik hou het bij 3 glazen cola, al moet ik zeggen nu ik langer zwanger ben (bijna 20 weken) dat ik toch liever een sapje neem

Succes!

Liefs

Ik drink zo nu en dan koffie, ik heb er vaak geen zin in. In het begin van de zwangerschap wel.
Cola drink ik als het heel warm is buiten maar niet teveel. En ik drink veel water.

liefs Suus

Ik drink heel af en toe een glaasje cherry cola (2 keer per week misschien ofzo), gelukkig lust ik geen koffie (is namelijk sowiezo slecht voor je al die cafeine) normaal gesproken is 3-4 kopjes per dag al meer dan genoeg.

hoi meiden,

ik drink al vanaf het begin van de zwangerschap gewoon mijn dagelijkse portie koffie,
en volgens de VK is dat nog helemaal niet zo erg.
ik drink dan ong: 7 a 8 koppen per dag.
Ook met het hele warme weer ( welk warm weer... )   drink ik gerust een alcohol
vrij biertje, of sneeuwitje met 7up..
Ook geen ramp volgens de Vk.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat de Vk die ik heb sowieso al makkelijk over dingen denkt.
Krijg ik van de Gyn. pillen tegen ijzer tekort, volgens haar moet ik ze niet nemen maar veel nootjes eten en groetensap drinken...

Ze doet straks ook mijn thuisbevalling, en doet dit werk al 30 jaar, dus dan zal het toch wel goed zijn...denk ik ??

Terug
Bovenaan