Zwanger, lichter wordende test, eerste keer Miskraam

Hallo allemaal,

Nadat ik mijn eerste miskraam heb gehad, zijn we vol goede moed weer verder gegaan en verder gegaan met oefenen na de eerste menstruatie. Wonder boven wonder was die precies 4 weken na de miskraam weer op gang gekomen. Een regelmatige cyclus. We wisten dan ook ongeveer wanneer de eisprong kwam.

Wonder boven wonder, wéér zwanger!
Deze voelde ik het niet. 3 dagen voordat ik over tijd was heb ik gewoon voor de lol een vroege test gehaald om te proberen. En ja hoor... positief!
De dag erna maar in de ochtend gedaan ipv middag, en wederom positief!.
Toch vertrouwde ik het niet en toen ik echt over tijd was, heb ik een normale test gedaan. Ook die was positief! En ze zeggen altijd, eenmaal positief is zwanger, maar je wordt sceptisch na zo'n miskraam.
Een week later heb ik nog een test gedaan, want zelf voelde ik nog niets, geen zere borsten, niet vaker plassen, nog geen humeuren etc.
En ineens werd de test lichter!
3 dagen later, weer een test, ook lichter!
Helaas kunnen we hier niet op HCG testen met het bloed, dus ik al in paniek! Straks weer een miskraam of een missed abortion!

Nadat ik met de verloskundige heb gesproken, zeiden ze wel, het kan, het kan ook dat je niets voelt. Je bent dan één van de gelukkigen, maar dat zeiden ze de vorige keer ook en toen was het mis.

Mijn eerste echo was met 6,5 week. Na lang wachten, erg lang wachten. Maar er was een hartje!
Een week later was ik er weer, weer een echo, zulke zere buikkrampen, wist niet meer hoe ik moest zitten of liggen, en was hondsberoerd. Maar gelukkig het knipperlichtje deed het nog!
Week 8 kwam de intake wéér een week later, er kwam ter sprake:
ja nu moet je vaker naar de wc,
voel je de hormonen door je lijf gieren,
ben je extra moe,
heb je extra veel afscheiding.

Van dit alles had ik GEEN last van. We hebben toch maar even snel gekeken, maar toch, nog steeds een knipperlichtje!

Wat is dat bijzonder, zo weinig gevoel, maar toch ontzettend zwanger zijn!
met 12 weken had ik weer een echo, en het kindje groeit goed.

Dus mensen, mocht een test lichter worden, of je voelt heel weinig, geen paniek! Er zijn meer mensen.

Wel voel me niet echt zwanger, en voelt het niet alsof ik ontzettend blij ben. De meeste mensen weten het nog niet eens. Is dat wel ok? Komt die moeder gevoelens nog? Ben ik zo nuchter geworden na de miskraam?

Hoi,
Wij hebben in 2015 een miskraam gehad. In 2016 opnieuw zwanger geraakt, en ook ik had niet bepaald veel last van symptomen... Maar ik herken wel je verhaal. Door onze miskraam was ik ook heel onzeker over alles, vooral omdat ik niets voelde. Heel bang geweest ook. Het moedergevoel komt zeker nog! :)
In november 2016 bevallen van een goeie en flinke dochter, en vandaag de dag ongeveer 25w zwanger van onze volgende spruit :)
xxx

Gefeliciteerd met je zwangerschap! En fijn dat het zo snel weer gelukt is. Ik heb zelf geen ervaring met een miskraam, gelukkig. Maar wel ervaring met een hele zware zwangerschap. Ik heb tot week 15 alleen maar overgegeven en was 5 kg kwijt. Nu ben ik een klein vrouwtje, dus ik ging met mijn 1.56m en 55 kg naar 49.4 kg op mijn laagste punt. Ik had werkelijk niks bij te zetten. Toen het overgeven eenmaal over was, zaten m'n hormonen verkeerd en kon ik een tijd alleen maar huilen. Van genieten was er geen sprake helaas. Pas vanaf week 20 ongeveer ben ik een goede tijd in gegaan en kon ik genieten van dat kleine mensje die in mijn buik aan het schoppen en groeien was, en ik voelde eindelijk dat ik weer meer mezelf aan het worden was.
Van het extra plassen en afscheiding heb ik overigens ook geen last gehad in het begin. Dat is bij mij echt pas rond mijn derde trimester begonnen, ik ben nu 36+5. En de moeheid ging vooral gepaard met het vele overgeven, daar word je wel moe van haha. Ook slaap ik sinds het begin van m'n zwangerschap maar 3 uur per nacht, maar dit is ook allemaal hormoongerelateerd en daar kunnen ze niks aan doen. Ik ga er vanuit dat je zwangerschap goed blijft gaan, en geniet er vooral van dat je niet te veel klachten hebt! Ook komen sommige klachten / symptomen pas later, iedere vrouw zit nu eenmaal anders in elkaar. Ze gaan altijd uit van een gemiddelde, maar wie is er nu werkelijk echt gemiddeld? ;)
Dat moedergevoel komt vanzelf wel, no worries. Zodra die buik begint te groeien en je de baby gaat voelen, komen veel gevoelens en symptomen vanzelf wel. 

Terug
Bovenaan