Zwanger + long covid

<p>Hoi hoi! <br /><br /></p><p>Zijn er meer dames zwanger terwijl ze ook long COVID hebben? In het voorjaar ‘21 corona gehad en long covid opgelopen. De zwangerschap was een (super leuke) verassing. Ik dacht dat ik gewoon extra moe was van het werken. <br /><br /></p><p>Nu bijna einde trimester 1 en ik loop er voornamelijk tegenaan dat ik een reuk- en smaakstoornis heb en in combinatie met de verscherpte reuk van de zwangerschap is dat echt killing en heel pittig. Herkenbaar? <br /><br /></p><p>Ik duim zo dat de reuk gaat verbeteren na trimester 1. Iemand ervaringen? </p>
 
Hey, hier ook long covid (okt '20) en 22 weken zwanger. Heb nagenoeg geen reuk- en smaakverlies gehad door covid, maar ben sinds de zwangerschap, sinds dag 1 al, bijzonder gevoelig voor allerlei geurtjes. Deodorant, parfum, allerlei kruiden en vlees kon ik niet uitstaan. In het 2de trimester is de gevoeligheid wel een stuk minder geworden, nu alleen nog last van 'zware parfum en sterk gekruid eten'
Mijn long-covid is helaas de vermoeidheid geworden, ik ben íntens moe en ben bang dat die extreme vermoeidheid ook niet zo gauw meer weg zal gaan. Nu een jaar later heb ik er nog steeds last vast helaas.
Ik hoop dat bij jou de geur- en smaak samen met trimester twee weer 'normaal' zullen worden!
 
Tnx voor je reactie! Ik duim dat de smaak binnenkort minder intens wordt. 


De vermoeidheid is killing he! Ik heb als het goed is een 4-5 maanden verlof na de bevalling en ga dat ook echt nemen. Even goed uitrusten en wennen aan het leven met twee kids onder twee. 
 
Terug
Bovenaan