Zwanger! Maar bang..

Hallo allemaal!
Ik ben vandaag 5 weken en 5 dagen zwanger en echt super blij! Ik kon het eerst echt niet geloven, ik heb 4 testen gedaan. Gelukkig gaven ze allemaal positief aan! Dit is mijn eerste zwangerschap.
Ik ben alleen ontzettend bang voor een miskraam.. Het is zo erg dat ik er bijna niet eens van kan genieten. Bij elke verandering (borsten die minder pijn doen of steekjes in m'n buik) ben ik bang dat het fout gaat.
Ik heb pas 31 juli een afspraak bij de vk en ik hoop echt dat ze meteen een echo gaat doen!
Ik wordt echt gek van deze onzekerheid. Herkend iemand dit een beetje?

Groetjes, Rie7.
 
Ik was zo bang na een miskraam. Gewoon de verloskundige bellen om te vragen of je eerder mag omdat je zo ongerust bent. Ik mocht nu ook eerder omdat ik voor nog een miskraam bang was.
Succes ermee en vooral gefeliciteerd ;)
 
Ik vind niets zo onzeker als een zwangerschap. Van de 3 zwangerschappen die ik nu gehad heb, heb ik 1 windei, 1 zoon en 1 stermeisje na een inleiding met 23 weken.

De eerste weken zijn inderdaad best pittig als je onzeker bent. Belangrijk om in je hoofd te printen dat zolang je geen bloed verliest er niets aan de hand is en je je morgen (of overmorgen) weer wat beroerder zult voelen. Dat die kwaaltjes afwisselen vind ik ook lastig. Bespreek ze dan ook steeds met mijn man, waardoor hij me vaak wel gerust weet te stellen met de opmerking dat ik dat 2 dagen geleden ook heb gehad. Dit lijkt voor mij dan een eeuwigheid geleden en ben ik ook allang weer vergeten.

Je kunt vragen of je eerder naar de verloskundige mag, maar daarna blijft er toch weer een pauze van een aantal weken tussen zitten voor je weer heen kunt! Gelukkig kun je het na een aantal weken voelen en later (liggend op rug) zien bewegen. Ook zijn er apparaten waarmee je zelf het hartje kunt luisteren (deze kunnen je ook onzeker maken omdat je het hartje niet altijd goed kunt vinden vroeg in de zwangerschap)

Heel veel succes, en het genieten komt nog wel ;-)
 
Ik snap je onzekerheid heel goed. Ik ben nu zwanger van de derde maar herken t wel.

De kwaaltjes wisselen. En ik heb in t begin ook dagen gehad dat ik me niet meer zwanger voelde. Maakte me dan ook meteen zorgen dus dat is vrij normaal denk ik.

Probeer je te bedenken dat het er bij hoort. En ook dat stel dat t mis gaat....er niks is wat je kunt doen. Met andere woorden: probeer er gewoon op te vertrouwen dat t goed gaat. Thats all you can do.

Succes meid! Eeennehh....gefeliciteerd he!! ;-)

Groetjes mama3007
 
Ja die eerste 12 weken zijn slopend, vooral de eerste weken voor de echo. Je weet dan nog niks... alleen hoe je je voelt en dat je een positieve test hebt.
Ik heb bij mijn eerste zwangerschap een miskraam gehad. En daarna kon ik nooit meer echt ontspannen zijn. Toch denk ik dat het niet eens te maken heeft met een miskraam oid... ik lees zo vaak verhalen van vrouwen die met angst kampen.
Van mijn oudste dochter had ik bijna constant zere borsten, niet helemaal fit zijn en moe... als dat dan eens een dagje minder was raakte ik in paniek omdat ik dacht dat het dan fout zat. Maar niets was minder waar...
Bij de tweede heb ik weinig klachten gehad, maakte ik me daar weer ongerust over. Af en toe een dag dat ik niet fit was (ik vond het heerlijk!!), maar zeker voor 8 weken had ik geen klachten. Ik dacht echt dat het niet goed zou zijn.. maar ook dat was allemaal prima.
Nu lopen er hier twee kids rond. Een kleuter en een peuter...

We gebruiken nu niks, letten ook niet op wanneer we seksen en we zien wel wanneer er een zwangerschap uitrolt. Toch weet ik dat ik bij een derde vast weer mijn onzekere momenten zal hebben... het is en blijft spannend want het gaat wel om iets heel kostbaars... maak je niet druk of dat wel goed is voor je kindje want mijn vk zijn dat iedere vrouw dit heeft en dat het juist goed is... het is een teken dat je kindje echt gewenst is en dat voelt je kindje ook aan... koester het daarom en praat er af en toe tegen of aai over je buik... dat hebben ze nu al echt nodig.

GEFELICITEERD! Geniet er af en toe ook van als dat lukt!
 
Terug
Bovenaan