Zwanger, maar geen honger!

<p>Hallo iedereen. </p><p>Vandaag ben ik in de 6e week van mijn prille zwangerschap. De voorbije week had ik de griep/beginnende longontsteking, waar ik gelukkig sinds vandaag van aan het herstellen ben. </p><p>Afgelopen week ben ik 5 kilo vermagerd (weet dat er hier veel vocht bij zit ;), gezien ik totaal geen zin had in eten. Echter, nu ik aan de betere hand ben is het nog steeds zo. Alles wat ik moet eten is met tegenzin. </p><p>Nog mensen met deze ervaring?</p>

Komt nog wel ?
en soms moet je er ook gewoon ff doorheen! Ik heb dat met warme maaltijd, nooit zin in en geen inspiratie wat te koken. Als het eenmaal klaar is en ik n hap heb gehad gaat het goed. Maar moet me er ECHT toe zetten te beginnen.
fruit, zoet en salades eet ik graag nu! De hele dag door, zonder rem ?
Bovendien zei de VK tegen mij, de eerste twaalfweken is het vooral belangrijk te eten waar je zin in hebt, als je maar eet. En het liefst verspreid in kleine porties. 
succes! 

Wacht maar. Als je zo'n beetje het 2 trimester hebt bereikt dan krijg je vanzelf trek in van alles en nog wat. Ik had dat ook de eerste 12 weken, totaal geen trek, veel overgeven en door misselijkheid niet veel kunnen eten. Ben toen ook zo'n 3 kilo afgevallen. Maar dat komt echt goed. Straks stuur je je vent naar de supermarkt om datgene te halen waar je ineens superveel trek in hebt. ? 

Bedankt voor jullie reacties! 
Ik hoop inderdaad dat de eetlust dan terug komt, zodat ik voldoende binnen heb voor het kleintje. Vermageren is altijd leuk, maar niet hier en nu :D.

Mijn vk zei dat zo vroeg ik je zwangerschap het geen ramp is omdat het nog gevoed word van je dooierzak en nog niet van de placenta. Dus ook niet van jou. Betekend natuurlijk niet dat je nergens op moet letten maar wel dat als je de eerste periode minder binnen krijgt dat niet erg is. Drink vooral genoeg water en slik je vitamines 

Hoi,
Ik had dit ook heel erg tot aan de 20 weken. Ik kon maar halve porties op, en ook alleen omdat het moest. Nu inmiddels 24 weken en eten gaat steeds beter. 
Eet wat je lekker vind en drink voldoende.

Terug
Bovenaan