Zwanger, maar hoe lang??

A

Anoniem

Guest

Ladies,

Na een positieve zwangerschapstest vanmorgen (YOEPIEEEEE) even een vraagje.

Omdat ik pas net gestopt ben met de pil weet ik mijn cyclus dus niet!
Ben eind maart gestopt met de pil. Eerst ongesteldheid erna was 1 april (haha). De keer erna was de 1e dag 30 april, 29 dagen dus! En de 30 was ook gelijk de laatste! Op 3 juni een test gedaan, die was nog negatief. Vanmorgen getest, positief. Hebben jullie enig idee hoever ik ben (kan zijn)???

Groetjes, Mijn schatje

Hoi hoi,

Je kant het op verschillende sites gewoon via de pc laten berekenen. Moet je maar even zoeken dan weet je heel snel al hoe ver je bent. Maar op een echo straks dan weet je het pas helemaal zeker natuurlijk.

Maar het zal wel rond de 6 weken zijn nu toch?

Groetjes Petra

Hoihoi, Gefeliciteerd!!!

Je moet uitgaan van je 1ste dag van je laatste menstruatie. Dus 30 april. Je bent nu 6 weken en 2 dgn

Ester

Zal rond de 6 weken zijn waarschijnlijk idd!!!
Tijd om de verloskundige alvast te bellen voor een afspraak!
Hoe reageerde je man? Had je het hem nog op een speciale manier verteld
of gewoon meteen eruitgefloept haha?

Geniet er lekker van!!

liefs Daantje

Hoi,

Gister gelijk de vk gebeld, we gaan idd maar even uit van 6 weken. 1 juli 1e afspraak en 2 juli voor de echo (dan doen zij niet zelf) Dan weet ik het dus zeker! Echt leuk weer!!

Hij reageerde echt heel leuk!! Ik had 2 speentjes gekocht, een met I love mama en een met Papa is the best. Hier aan de test geplakt met een roze, blauwe en witte balon. Toen hij gisteravond thuis kwam gaf ons kleine mannetje het hele pakketje, hij keek gelijk zo blij.. echt lief om te zien is dat!!!
TOen we na de voetbal (wat een wedstrijd trouwens thuiskwamen en op bed lagen zei ie opeens... we worden gewoon weer papa en mama... (smelt)

Liefs, Mijn schatje

Hoi Hoi,

Normaal gesproken reken je vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, maar als je een onregelmatige cyclus hebt reken je als volgt; neem de dag van je eerste positieve test en reken dan 4 weken terug. Kortom op de dag van je eerste positieve test ben je 4 weken zwanger.

Helaas heb ik deze ''domper'' zelf 3 weken geleden gehad.
Ik rekende vanaf de eerste dag van mijn laatste cyclus dacht dus 11+5 dagen zwanger te zijn toen ik voor de termijn echo ging ... Mooi mis!!!! Ik was dus mooi 3 weken minder ver. De dame die de echo deed vertelde mij dus dat de regel rondom de menstruatie alleen geldt als je een regelmatige cyclus hebt.( mijn cyclus was niet regelmatig omdat ik pas net 3 maanden gestopt was met de pil. Deze gebruikte ik toen al 11 jaar)
Het voordeel wat ik nu heb is dat ik volgende week terug mag komen voor nog een termijn echo. Daarbij heb ik het hartje van mijn kleine dus al zien kloppen met 8+4 weken....

Hoop dat je wat hebt aan mijn antwoord op je vraag.

Hele fijne zwangerschap toegewenst!!!

Groetjes, Angela

Terug
Bovenaan