zwanger, maar ik voel me niet zo

hoi allemaal

ik heb een dochter die eind deze maand 1 wordt en volgens mij ben ik weer zwanger.. ik heb gister een test gedaan en die was gelijk goed zichtbaar: positief.
maar ik ben totaal niet misselijk en dat had ik bij de 1e wel. het kan nog komen natuurlijk. maar ik geloof het nog niet echt. ik ben gestopt met de pil, en 1 keer ongesteld geweest. ik vind het zo snel! .. maar ik ben natuurlijk wel blij maar ik geloof het denk ik pas als ik een echo heb gehad :)
hebben meer mensen bij een 2e kind geen last van misselijkheid?

gr lies!

hoi lies,

ik heb precies hetzelfde!
mijn zoontje is vorige maand 1 geworden en ik weet sinds zaterdag dat ik zwanger ben van de tweede. maar ikmerk nog helemaal niks... ja, ik ben erg moe, maar mijn zoontje sppokt al twee 's nachts, dus ja, daar kan het ook door komen. bij mijn vorige zwangerschap werd ik na 6 en halve week misselijk, dus misschien komt 't nog...
en ze zeggen ook dat elke zwangerschpa anders is, maar toch... 't blijft spannend he?
ik blijf het ook nog wel onwerkelijk vinden en moet steeds de neiging weerstaan om nog eens te testen. gek genoeg ben ik daar ook een beetje bang voor...
'wat als ik toch niet zwanger blijk te zijn?' schiet er steeds door mij hoofd...
maar goed, de twee heel snel positieve tests van zaterdagmorgen (en een licht streepje diezelfde middag met minder geconcentreerde urine) spreken toch wel voor zich eigenlijk...
maar hoewel dat lichte streepje van 's middags heel goed te verklaren is (pas zwanger, dus weinig hcg en dan minder geconcentreerde urine), ben ik daar toch onrustig door... komt omdat ik in augustus een vals positieve test (digitale van clearblue) heb gehad (ik gaf nog borstvoeding en was nog niet ongesteld geweest sinds de bevalling, dus testte voor de zekerheid). uiteindelijk bleek dat niet te kloppen, maar daardoor ben ik toch mijn 100% vertrouwen in zwangerschapstests kwijt geraakt. maar ik heb zaterdag een digitale (clearblue) en een streepjestest  (kruidvat) gedaan en beide waren snel positief.
en toch blijft 't spannend...
maar goed, a.s. woensdag komt de dame van moeders voor moeders en die doet ook nog een test, dus ik ga daar maar op wachten denk ik. ik weet verstandelijk ook gewoon dat er geen enkele reden tot twijfel is, maar volgens mij is elke zwangere toch wel onzeker...
nou, heel veel geluk & succes!

groetjes,
mama in amsterdamzuid
5+2 wk

Terug
Bovenaan