<p>beste dames, misschien is dit niet helemaal 100% zwangerschaps gerelateerd , maar wilde even mijn verhaal kwijt en of jullie eventueel tips voor me hebben. ben op dit moment 35 weken zwanger van mijn eerste kindje, maar ik word helemaal geleefd door mijn vader en ervaar hier heel veel stress van.</p><p>mijn ouders zijn een aantal jaar geleden uit elkaar gegaan na een huwelijk van ruim 30 jaar. mijn vader heeft hier zeer veel moeite mee en woont alleen. (ik woon nu een aantal jaar samen met mijn man). </p><p>in het begin van de scheiding woonde ik nog bij mijn vader ( nu inmiddels een aantal jaren met mijn partner.) ik nam als het ware de taak van mijn moeder over en deed letterlijk ALLES thuis. </p><p>uiteraard had mijn vader het er ook moeilijk mee toen ik het huis uit ging. ik woon vlakbij hem, en aangezien ik het allemaal "zielig "vond bleef ik dus elke dag langs komen en van alles voor hem doen. en dat bleef hij maar heel normaal vinden dat ik elke dag langs kwam. </p><p>nu ik zelf moeder word, probeer ik een beetje meer afstand te nemen omdat ik daar natuurlijk dadelijk helemaal geen tijd meer voor heb, en mezelf 100% wil geven voor mijn kindje, maar dat begrijpt hij niet. hij verwacht nog steeds maar dat ik elke dag kom en belt me zowat 3 keer per dag. dit is ook niet goed voor de relatie van mij en mijn partner, die word er uiteraard ook niet vrolijker van. ik heb er meerdere malen met hem over gepraat maar dan word hij boos en is het een paar dagen rustig. en dan begint het weer over nieuw
. ik zit met mijn handen in het haar want wil gewoon een gezonde relatie met mijn vader, en zeker nu ik zelf mama word wil ik er 100% voor mijn kindje zijn.</p><p>heeft iemand tips voor me ? sorry voor mijn lange verhaal maar weet niet meer wat ik moet doen
xxxx </p>