Zwanger maar kan nog niet blij zijn..

Lieve Allemaal

Het is weer zover. Ik ben weer zwanger..
Vanochtend 3 testen gedaan en jawel allemaal positief.
Ik ben natuurlijk erg blij, maar ook oh zo bang..
Heb vanaf vanochtend ook weer wat buikpijn. Straks gaat het weer mis..
De komende weken blijf ik een kaarsje branden...

Liefs
Tamara
 
Hoi Tamara,

Ten eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik herken jou verhaal wel. Ik ben nu zwanger van de 2e en heb tussen deze 2 zwangerschappen 2x een miskraam gehad.
Ik kan je vertellen dat die onzekerheid blijft (tenminste bij mij wel). Maar dat je af en toe wat buikpijn hebt is denk ik wel normaal hoor. Het is ook het oprekken van je baarmoeder. Ik had daar in het begin ook best last van en dat is behoorlijk eng na zo'n ervaring. Maar blijf vertrouwen in jezelf en in je lijf hebben. Ook moet je proberen om er toch van te genieten en er mee bezig te zijn, want elke zwangerschap is toch weer iets bijzonders. Doe a.u.b. niet zoals ik. Ik was er nu totaal niet mee bezig omdat ik wel het vertrouwen in mezelf kwijt was. Ik wilde ook niet dat iemand wist dat ik zwanger was. Op een gegeven moment kon ik er natuurlijk niet meer onderuit bij sommige mensen maar een dikke trui (gelukkig was het koud) doet wonderen. Ik had ook totaal geen zin om met babyzaken bezig te zijn, want ik hield in mijn achterhoofd steeds vast aan het idee dat het wel weer mis zou gaan. Heel STOM allemaal want de meeste zwangerschappen gaan gewoon goed en je mist eigenlijk best een hele leuke periode. Ik kan je nu alleen nog maar heel veel succes wensen met je zwangerschap en maak er een mooi kindje van.

Groetjes Alice
 
Hi Tamara,

Vorige week ontdekte ik ook dat ik weer zwanger ben nadat ik in februari zwanger bleek te zijn van een zogenaamd leeg vruchtzakje. Een curettage op 22 feb was het gevolg. Na een cyclus van bijna 9 weken was ik vorige week alweer 6 weken onderweg en dacht ik ga toch eens testen. En ja hoor het is weer raak. Ik was wel direct door het dolle heen. En maandagochtend was ik weer heel onzeker, dan voel ik wat meer vertrouwen en dan weer minder. Ik heb op dit moment wel meer last van rekpijnen dan de vorige keer, dit geeft me wel vertrouwen. Toen ik de ha belden mocht ik meteen een afspraak voor een echo maken voor eind volgende week. Ja dan moeten ze wel plek hebben, 28 juni kan ik pas terecht dus dat duurt nog wel een eeuwigheid. We moeten die weken door en ik ga mezelf proberen niet gek te laten maken door mijn angst!! Hoe moeilijk dat ook is.

Tamara, Ik denk dat je morgen je ha of verloskundige moet bellen en een afspraak moet maken  voor een echo. Probeer je niet te druk te maken dan doe ik het ook niet

Liefs,
Daantje
 
Hoi Tamara,

Van harte gefeliciteerd!!! Ik ben zelf momenteel ook nog aan het 'bijkomen' van mijn eerste zwangeschap, die helaas maar 6 weekjes mocht duren. En volgens de echo misschien maar 2 weken geduurd heeft...
Toch waren het twee hele fijne weken! Die test doen en het familieleden vertellen. Ben achteraf blij dat we dat gewoon gedaan hebben. Iedereen leeft zo mee.
Wel krijg ik reacties van mensen die me teruggaven dat ik zo op een roze wolk zat en daar nu zo hard vanaf gevallen ben. Is waar maar ik heb een instelling van wanneer je een test doet en die is positief dan ben je zwanger en moet je proberen te genieten. Ik had ook heus wel in mijn achterhoofd dat het mis kan gaan en dat kreeg ik natuurlijk ook van mijn omgeving te horen. 'het is nog zo pril.....' Nou en, zwanger is zwanger!
Ik weet dat ik nu makkelijk praten heb en mijzelf kennende wanneer ik weer zwanger mag worden zal ik enorm in de stres zitten. dan zou ik denk ik ook z.s.m. de verloskundige bellen zodat (wanneer het kan, bij 6 weken) ik misschien een echo zou kunnen krijgen en een hartje zou kunnen horen! Toch hoop ik dat je kunt genieten van deze positieve testen want je bent ZWANGER!!!

Liefs Ineke
 
Terug
Bovenaan