Zwanger maar misschien al niet meer

Van Harte allemaal!!

Nou na 8maanden eindelijk zwanger en helemaal op m`n roze wolk. Hoewel ik zo nu en dan vergeet dat ik zwanger ben. Afgelopen vrijdag had mijn menstruatie moeten beginnen maar was ik veel te druk met van alles bezig behalve mezelf. En maandagochtend aan het werk open ik mij agenda en zie ik staan `dag 4 menstruatie ` waarop toen eindelijk alle alarmbellen afgingen, na twee dagen `s ochtendspits misselijk wakker te worden. Inmiddels dus 5weken en 1 dag. Goed zwanger dus. Ik weet dat het bij sommige vrouwen heel normaal is dat ze last hebben van bloedverlies in de eerste weken en dat dit duidt op verdere innesteling van het vruchtje. Maar inmiddels verlies ik al drie dagen bloed, niet gelijk aan hoeveelheid bij menstruatie en qua structuur en kleur anders. Hoewel ik dit allemaal weet, begon ik gisteren wel steeds meer last te krijgen van de krampen. De krampen zijn op het niveau van mijn menstruatiepijn(ik kan nu nog lopen, normaal niet). Contact gehad met Gyn en huisarts die beiden aangeven nog even te wachten, echo heeft geen zin en als het bloeden aanhoudt, volgende week nog een keer een test doen. Ik verlies ongeveer tussen de 1 tot 3 inlegkruisjes aan bruin bloed. Wie heeft hier in zijn eerste weken last van gehad en hoe hevig waren de krampen? Ik realiseer me heel goed dat dit normaal is en er bij hoort, het drukt alleen een beetje mijn pret en ik zoek even wat medestanders in mijn onzekerheid.

Inmiddels is het zaterdagochtend en heb ik vannacht weinig bloed verloren. Van gisterochtend en twee dagen ervoor bruin bloed naar gewoon menstruatiebloed. Hier en daar wat kleine stolsels. Het gekke is dat ik qua verschijnselen vanaf dag 1 last heb van de misselijkheid maar sinds gisteravond echt last van drang om te plassen maar er komen steeds druppels tot hele pijnlijke borsten.

Jou zou zeggen dat dat haaks staat op elkaar. Als het een miskraam is neemt het hcg af en heb ik deze Symptomen niet. Mijn onderrug doet ook pijn zoals altijd met menstrueren.

Ik wil vandaag nog een test doen en woensdag herhalen. Alleen dan heeft het zin mijn echo te vervroegen ik zit nu in week6.

Ik baal ongelofelijk. Wie herkent dit?

Ik moet wel een beetje om mezelf lachen. Ben nog nooit zo onzeker geweest over m'n lijf en zat gister als een echte hormoonbom op de bank met een dekbed en ijs te huilen bij m'n man dat ik er helemaal niks van snap en de hele wereld tegen me is. Op zich toch een redelijk "zwanger" plaatje.

Daar kon ik de humor wel van inzien.

Help!! Wat gebeurt er in m'n lijf?...

Helaas heb ik zojuist de test opnieuw gedaan en was ik niet meer zwanger. Mijn gevoel zat dus toch heel goed. Je weet dit soort dingen gewoon.

Ik baal enorm. Ik wil gewoon niet weer 8 maanden wachten.

Veel succes allemaal de komende weken.

Heel herkenbaar verhaal... bij mij ging het precies zo. Ik was na 6 maanden zwanger en na de miskraam na 3 rondes al. Het kan dus ook sneller hoor... na een miskraam ben je zelfs vruchtbaarder. Dus ga er weer voor en om de dag klussen tot je eisprong geweest is. Dan zal het heus wel goed komen, je weet nu in ieder geval dat je wel zwanger kunt worden ook al is het zwaar klote dat het nu fout is gegaan. Daar mag je best verdriet van hebben en ook wel een tijd houden. Bij mij ging het pas over toen ik weer zwnager raakte en het wel goed ging. Inmiddels moeder van 2 kleintjes.... een miskraam is dus zeker geen reden om te twijfelen of je lichaam het wel kan... gemiddeld genomen krijgt elke vruchtbare vrouw een miskraam in haar leven. Zoveel komt het dus voor. Niet leuk, maar misschien geeft je dat weer wat hoop en moed voor de volgende keer.

Sterkte meid!

Wat vervelend om te lezen dat het toch fout is gegaan,maar wel prettig dat je gevoel je niet in de steek laat en dat je daar altijd naar moet luisteren.

Ik hoop voor je dat het nu allemaal iets sneller lukt.

heel veel serkte en succes met het opnieuw zwanger worden.

Ik ben een augustus 2011 mama en ik heb ook bloedingen gehad in het begin van mijn zwangerschap. Ik dacht zelfs dat ik ongesteld was! Anderhalve week later kwam ik er pas achter dat ik toch wel zwanger was :). En ik heb nu een prachtige dochter in de wieg! Dus het zou zomaar kunnen dat er niks aan de hand is, ik hoop het voor je :).

Hoi FFoontje,

Hier helaas het zelfde verhaal, ik wist het eigenlijk ook al, alleen kan je dat gevoel geen plaats geven als je nog op die roze wolk zit.
Gisteren heb ik het vruchtje waarschijnlijk verloren. Na een paar dagen bruine troep met vlokken, ging ik gister hevig bloeden en de stolsels werden steeds groter. Mijn onderrug ging pijn doen, het leek een beetje op weeën.
Nu nog rare lege gevoelens in mijn buik met een klein zeurend ondertoontje en mega ongesteld, denk ik, of het zijn nog nabloedingen.

Wij halen de troost uit het idee, beter nu dan na 20 weken, en het was niet goed genoeg.

Sterkte en wie weet zie ik je ook wel terug in een andere club in een andere maand!
Hou je haaks meid!!

Groetjes Ellen

Terug
Bovenaan