Allereerst gecondoleerd, heel heftig om dit mee te moeten maken en ik spreek uit ervaring. Ik was net 3 maanden zwanger toen mijn moeder (55) overleed aan kanker. Een heftige periode met veel verdriet. Af en toe voelde ik me ook zo slecht dat ik dat meteen merkte aan de kleine in mijn buik. Ik zorgde er dan altijd voor dat ik even tijd voor mezelf nam. Even tot rust komen. Ik ben er toen achter gekomen dat verdriet er zeker mag en moet zijn, maar dat je ook echt aan jezelf en de kleine moet denken. Neem op tijd je rust en geef die grenzen ook duidelijk aan. Ik moet zeggen dat ik de maanden na het overlijden goed ben doorgekomen, pas toen mijn zoontje werd geboren kwamen alle emoties en gemis naar boven. Mijn verloskundige was op de hoogte en heeft me goed geholpen, maar ook mijn man en familie. Praten en je emoties tonen is zo belangrijk! Ik heb bij de geboorte een fotolijstje gekocht met de foto van mijn moeder erin en op mijn zoon zijn kamer gezet. Ik benoem haar ook echt als zijn oma om hem mee te geven dat er nog een oma is. Hij is nu 2 en zegt nu soms oma tegen haar foto, heel bijzonder. Heel eerlijk, het verdriet wordt niet minder, ik merk zelfs soms meer omdat je kindje naarmate hij ouder wordt steeds meer ontwikkeld wat je graag wilt delen of wilt weten of je ook zo vroeger was. En dan moet je even lekker huilen. Geef jezelf de ruimte voor je verdriet, maar ook je geluk! Geniet van het wondertje in je buik! Heel veel sterkte gewenst!