<p>Pril zwanger van de tweede maar ik voel me helemaal niet gelukkig. Ik heb echt geloofd dat we compleet waren met z’n drie en toch op een zwak(?) moment meegegaan in het enthousiasme van m’n man. De eerste was zo heftig en de complicaties die ik toen kreeg levens bedreigend. Nu kotsmisselijk en tjokvol met zorgen en onrust. Ons huis is er niet op ingericht, ik ben sinds de eerste zo veranderd en vaak moe en last van de lichamelijke souvenirs na de eerste. In plaats van blijdschap, durf ik het haast niet te typen maar voel ik me eerder depressief. Hoe hou ik het overzicht met nog een kind, hoe blijf ik zelf ook overeind en een blij mens. Ik schaam me dood en hoop dat ik niet te veel veroordeeld word hier. Tranen branden achter m’n ogen, ik weet het gewoon ff niet meer. De eerste is een makkelijk kind en daarvoor ben ik zo dankbaar. Ben van nature wel altijd bang voor het grote onbekende (gepaard met faalangst) moet dan ook altijd wennen aan nieuwe situaties maar ik ben vanaf de test vol met zorgen en er spoken nare dingen in m’n hoofd waar ik me zo voor schaam. </p>