zwanger!! maar nog wel voorzichtig met jubelen...

A

Anoniem

Guest
hallo!

heb even nagedacht of ik me al zou melden op dit forum omdat er nog zoveel onzekerheden zijn.
maar het feit ligt er ik heb een positieve test en dat telt!

wij hebben afgelopen juni een vervelende miskraam gehad.
ik was 11 weken en 1e echo daar bleek het en een tweelng te zijn en met   weken gestopt met ontwikkelen..
dag later ben ik gecureteerd en daarna nog 2 maanden lichamelijk last gehad van herstel.
bloedingen, moe, cyclus in de war etc.
wel was het destijds na 2e ronde al raak dus dat gaf me toch wat hoop..

nu voelde ik me afgelopen week al anders en testte weer eens veels te vroeg maar... zag een vaag streepje!
dit weekend was mijn nod en die is er niet en een duidelijker streepje!
voel me goed en blij maar zowel ik als mijn mannetje zijn nog heel afwachtend.

aangezien we destijds hard van onze roze wolk zijn gedonderd zal zit nu wel het gevolg zijn denk ik.

ik wacht nu rustig af wat komen gaat en zal einde van de week pas afspraak maken met verloskundige voor vroege echo.
zat te denken dat als het blijft zitten ik graag in de 6e week, 8e week en dan 10e week een echo zou willen
6e om te zien of er ontwikkeling is, 8e voor hartje en onzekerheid van toen wegnemen en 10 om te zien of ontwikkeling goed loopt.

pas dan zal het echt zijn en laat ik de spanning los..

we zijn beiden wel heel nuchter en realistisch maar nu het gelukkig weer raak is merk ik dat het gevoel van onzekerheid overheerst..
je wil zo graag he?

duim met me mee

ik zal jullie volgen en daar waar mogelijk mijn reacties/advies geven!

xxx ester

sorry zag een foutje

de ontwikkeling was met 8 weken gestopt..

Hoi Ester,

ik weet wat je bedoeld. Ik heb vorig jaar  oktober een miskraam gehad, bij ons was de ontwikkeling met de 6 weken gestopt. Kwam daar met de 10 weken pas achter. M.a.g. dat het vruchtje niet vanzelf losliet. Ben toen gecuriteerd.Nu in maart bleek ik weer zwanger te zijn. Je bent dan veel voorzichtiger. Je wilt het van de daken schreeuwen, maar  toch in de achterhoofd heb de gedachte van als het nu maar goed blijft gaan.  Nu ben ik zwanger van een tweeling. Nog even!!!! Morgen op controle bij de gyn.

Ik duim met je mee, heel veel succes

Groetjes Miranda 37weken en 3 dagen

Hoi Ester,

Ik begrijp helemaal hoe je je voelt!!
Als eerste wil ik je toch voorzichtig feliciteren.

Wij  hebben afgelopen maart een miskraam gehad met 12 weken.
Ik begon te bloeden en na een echo bleek het gestopt te zijn met groeien vanaf 9 weken.
Een erg vervelende periode erna omdat je het liefst gelijk weer zwanger wilt zijn maar ja je lichaam is daarna erg van slag dat vond ik ook erg tegenvallen.
Maar gelukkig waren we na 3 maanden weer zwanger.
Ook ik wilde om de zoveel weken een echo en kreeg daar ook de volledige medewerking in van mijn verloskundige.
Alleen stelde het mij niet gerust wat ik wel verwachte misschien bij jou wel hou me te goede hoor.
Eerst zie je inderdaad dat er wat is en daarna dat er een hartje klopt, maar toch was ik erg teleurgesteld dat er niet duidelijk een kindje te zien was.
Ik heb daarom besloten om na die tweede echo met 8 weken geen echo meer te laten maken.
Wel was het een bevestiging voor mij dat er met 13 weken bij de verloskundige duidelijk een hartje te horen was.
Maar nog steeds zat ik niet op die bekende "roze wolk".
Ook had ik nog steeds totaal geen behoefte om spulletjes te gaan kopen heel raar terwijl ik wel heel blij was.
Nu ben ik 18 weken en heb vorige week een pretecho laten doen daar kijken ze echt alles na.
Een echte aanrader!!!! Ik ben weer helemaal aan het zweven op mijn letterlijk en figuurlijk "roze"wolk.
We hebben namelijk te horen gekregen dat we een dochtertje verwachten!!!

Dus..... hou nog even vol!!!!
De kans is best klein op een tweede miskraam zeiden ze tegen mij en daar heb ik me aan vastgehouden.
Ik wens je alle geluk van de wereld toe en dat je maar snel naast me op die wolk mag zitten hahaha.

Groetjes francis

dank jullie voor de lieve woorden

fijn is dat om te weten dat het niet erg is om nu zo onzeker te zijn.
wij hadden ook een hele goeie zwangerschap met geen vuiltje aan de lucht. ik groeide flink en had al twijfels of het er soms geen 2 waren..
al die tijd niets gehad of gehoord en dan zie je bij 1e echo met 11 weken dat het er 2 zijn en ze niet meer leven..dat is best hard.

Ik viel me nu goed maar merk wel een stuk meer vermoeidheid. Ik denk doordat ik de vorige keer helemaal niets heb gehad ik wel baat bij de 3 echo's heb met 6 en 8 weken.
die van 8 is puur omdat het de vorige keer daar ook mis is gegaan.
de 10 weken echo lijkt me super omdat het dan compleet hoort te zijn.

ik vind deze periode wel enorm langzaam gaan!
moet zeker nog 2 weken wachten denk ik.

egoist he? ben je godzijdank zwanger is het nog niet goed hahaha

ik hoop zeker op de roze wolk naast je te zitten ben er al bijna!

xxx es

Terug
Bovenaan