Zwanger maar van wie

Hi dames.

Ik ben nu 19 weken zwanger en zit enorm te stressen namelijk,
Mijn eerste dag van mij menstruatie was op 21 juni (onregelmatige cyclus) omdat wij al een tijdje bezig zijn met zwanger worden gebruikte ik altijd sensitest ovulatietesten. Op 3 juli had ik mijn lh piek, op 30 juni en 2 juli gezellig gehad met mijn man.
Een week later ben ik een avondje weg geweest en ben toen lastig gevallen door een man, ik sloeg dicht en kon niks zeggen. Hij heeft wel een condoom gebruikt maar er liep soort van afscheiding naar beneden naast het condoom dus denk dat het afscheiding is omdat het ernaast liep en wit was, leek niet op sperma.
Toen ik voor een termijnecho moest zeiden ze in het ziekenhuis dat ik op 1 april uitgerekend zou zijn (dus nog meer stress) later moest in naar de verloskundige waar k nu ook zit en die had nog eens gemeten bleek ik 30 maart uitgerekend te zijn, dus dan zou het van mijn man moeten zijn. Ik vraag me af tot hoever is zo’n termijnecho betrouwbaar, een ovulatietest is toch duidelijk? Positieve zwangerschapstest heb ik gehad op 17 juli (dag 27)
 
Jeetje wat een verhaal. Je schrijft over de uitgerekende datum en vraagt je af vraagt je af of een termijnecho betrouwbaar is. Ik lees alleen maar 'een man heeft dingen gedaan die ik niet wilde'. Wat vreselijk dat je verkracht bent.
Hoe ben je daar nu onder? Heb je later nog aangifte gedaan? 
 
Hi selisse.
Ja maar daar wil ik verder niet op ingaan ik zit nu alleen in de stress of het van m'n man is of van die andere, ben op zoek naar feiten en stukje geruststelling misschien. 
 
Ik heb een positieve zwangerschapstest in handen gehad twee weken nadat ik heb gevreeën met mijn man en een week voor dat is voorgevallen, dus eigenlijk is mijn vraag nu van wie is het? Heb het weekend met mijn man een positieve ovulatietest gehad. Maar goed twijfel is ontstaan na de termijnecho ?
 
Lastige vraag die geen van ons met zekerheid kan beantwoorden. Het enige wat je daar duidelijkheid in kan verschaffen is inderdaad een DNA test. Het lijkt mij het meest waarschijnlijk dat het van je man is, aangezien je 2 weken na de seks met hem en LH piek een positieve test in handen had. Zeker weten doe je het pas met een DNA test.
 
Wat heftig voor je dat je dit hebt meegemaakt. Ik hoop dat je de hulp zoekt / krijgt die je nodig hebt om dit te verwerken.
Dan wat betreft je vraag: ja waarschijnlijk is het inderdaad lastig voor ons te beantwoorden van achter ons scherm en met alleen deze informatie. Maar wat ik wel weet: in PRINCIPE heb je een positieve test als je LH piek het hoogst is. Dat zorgt er dan weer voor dat je eicel ALS HET GOED IS binnen 24 uur springt. En dan blijft die vrij kort (ze zeggen altijd een dag, maar het wordt geloof ik met het uur minder) toegankelijk voor sperma.
Dus daarom is het altijd 'beter' te vrijen voordat je eisprong daadwerkelijk is, zodat zodra die springt hij gelijk kan worden bevrucht.
Met andere woorden, zo op het oog lijkt het mij heel onwaarschijnlijk dat je zwanger bent geraakt van deze kl**tzak die je verkracht heeft, omdat je aangeeft de positieve test 3 juli te hebben gehad, de dag ervoor met je man seks te hebben gehad en pas een week later met deze hufter. 
Verder, een termijn echo is qua uitgerekende datum betrouwbaar, maar dat zegt niet per se iets over het zeer specifieke moment van bevruchting. Volgens alle online tools was ik van mijn zoon uitgerekend op 26 juli, maar dit werd met de termijnecho uiteindelijk gezet op 1 augustus. Dat heeft niet perse te maken met dat hij later conceived is als wel dat niet elke eicel even snel innestelt geloof ik (maar nogmaals: ik ben geen pro, dus dit is wat ik ervan begrepen heb destijds). Mijn vriend en ik hadden die week dat mijn zoon gemaakt moet zijn maar één keer seks gehad omdat hij en ik daarna beiden los van elkaar weg moesten voor werk. Dus ik weet 100% zeker wanneer hij ontstaan is en toch was mijn uiteindelijke uitgerekende datum iets later dan de tools zeiden.
Maar wel een paar sidenotes: ik heb verder zelf geen ervaring met een onregelmatige cyclus, dus ik weet niet of je dan bijvoorbeeld ook langer een LH piek kunt hebben zonder dat je eicel direct erna springt. 
 
Ik heb tijdens m'n eisprong sex gehad met mijn man dus twee weken voordat k ongesteld moest worden pas een week na de eisprong is dat met die andere gebeurd een week dus voor mijn menstruatie dus ik denk dan moet het toch van mijn man zijn? 
Ik zoek zeker hulp voor verwerking 
 
Terug
Bovenaan