Zwanger maar voel nog weinig

A

Anoniem

Guest
Dag Dames,

Een week geleden deed ik een zwangerschapstest omdat ik drie dagen over tijd was en dat ben ik nooit. En ja hoor zwanger, we waren dolgelukkig met dit nieuws want we waren ook bezig om zwager te worden. Vrijdag ben ik bij de dokter geweest, dinsdag 2 mei moet ik naar de verloskundige en donderdag 18 mei een echo laten maken. Ik ben nu 5 weken zwanger maar voel nog weinig, ben wel erg moe maar niet misselijk en heb ook niet heel veel last van mijn borsten. Ik zou die klachten best willen hebben dan voel je je tenminste ook zwanger. Maar goed ik probeer er zoveel mogelijk van te genieten en er vanuit te gaan dat alles goed gaat maar dat lezen jullie vanzelf.

Groetjes Kim

Van hart gefeliciteerd!!!

Wees maar heel even blij dat je die klachten nog niet heb.
Ik had het ook in het begin!! helemaal nergens last van..
en toen ineens vanaf een week of 7 begon het allemaal..elke dag minimaal 4x per dag overgeven..niks binnenhouden..gelukkig deden mijn borsten niet zo`n heel erg pijn..maar van het overgeven word je zo moe, dus ook nog eens elke dag om half 8 naar bed..geen uithoudingsvermogen meer..nou dan weet je wel dat je zwanger bent..

Maar nu is het eindelijk allemaal al ongeveer een kleine 3/4 weken over, dus kan eindelijk genieten..

ik wens je een  fijne zwangerschap! geniet er maar van..het gaat snel

Liefs San

Gefeliciteerd!!! Ook al is het heel pril, het is toch fijn dat je zwanger kunt raken.
Ja, het maakt je wat onzeker he?!
Ik had dat ook!
Het enige waar ik last van had waren mijn borsten. Ik was niet moe en echt helemaal niks verder! Had ook echt zo iets van: ik zwanger??? echt niet!
Toen ik een week of 8 was kreeg ik zo'n zeurderige menstruatieachtige pijn in mijn onderbuik. Oh jee, dacht ik toen": dit gaat niet goed. Schijnt er bij te horen.
Na de 12e week had ik echt energie voor 10. Ik groeide enorm na de 14e week. Met 16 weken moest ik positiekleding aan. En met 20 weken zeiden mensen in mijn omgeving: 'je moet zeker bijna bevallen?" Dan moest ik zeggen: nee ik ben nog maar op de helft!
Ik wist toen dus echt wel dat ik zwanger was! Met 17 weken voelde ik mijn zoontje voor het eerst. Dán pas ben je echt zeker.
Als je het hartje van je baby voor het eerst hoort, denkje: het is nu echt zeker.
Maar dan gaan er een paar dagen voorbij en dan denk je: eerst de volgende controle maar eens afwachten.... tenminste zo ging het bij mij.
Met 37 weken en 3 dagen ben ik bevallen...... en ik had me toch een toeter!!!
De verloskundige zei ook dat ik enorm veel vruchtwater had, ze moest nadat de placenta geboren was nog een keer flink op mijn buik drukken.
Ach, nou schrijf ik een heel verhaal over mezelf........het komt ook weer helemaal boven (mijn zoontje is nu anderhalf).
Dus ik wil je geruststellen: soms denk je dat je niet zwanger bent, en soms ben je zo labiel dat je het wel zeker weet, en dan... ga je je kindje voelen. Dan pas ben je wat gerustgesteld!
Heel veel succes!

Hallo,

Ik zag het bericht van Kimv25 en ik besloot meteen een inlogaccount aan te maken, want ik heb hetzelfde gevoel. Vorige week test gedaan, bleek tot mn grote verbazing zwanger (net gestopt met anticonceptie meteen raak!). Maar voel dus inderdaad weinig. Wel  groeien mn borsten (best welkom met een cup A!),  moet ik vaker plassen, en heb ik het eerder  koud dan anders. Maar soms  is dat allemaal wat minder en dan word  je onzeker; zal het wel waar zijn? gaat het wel goed? (best wel  zeurderig gevoel in onderbuik af en toe; maar hoort erbij lees ik op deze site).
Het liefst zou  ik bijpraten met mn zus  of vriendinnen die  zwanger zijn (geweest). Maar het is nog zo pril en  ik wil ze graag verrassen over een paar weken als het allemaal goed blijft gaan. Dus maar goed dat dit soort sites bestaan!

Groetjes Ingske      

Dag dames,

Bedankt voor jullie reacties, ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben. Ik wil het inderdaad ook graag aan familie en vrienden vertellen maar omdat het nog zo pril is doe ik dit ook niet en op moederdag vertellen we het, mooi moment dacht ik zo. Ik ben daarom ook heel blij met deze site zodat je toch ervaringen kan delen. Dit stelt je dan weer gerust. Voor de dames die ook zwanger zijn veel succes ermee en natuurlijk veel plezier. En Inske wij zitten een beetje in hetzelfde schuitje dus wij gaan nog even een paar spannende weken tegemoed. Succes daarmee!!

Groetjes Kim

Hai Kimv25 (en anderen belangstellenden),

Bedankt voor je leuke reactie. We zitten inderdaad in hetzelfde schuitje. Heb druk zitten rekenen, maar als alles goed gaat gaan ik en mijn vriend rond 13 december een kindje krijgen (wel shit voor de kleine om in december jarig te zijn; juist in die maand met alle   feestdagen en kadoos). Maar denk dat we blij moeten zijn dat we  een kind mogen krijgen, dus wanneer maakt dan weinig uit.    
Wat een leuk idee om iedereen het te vertellen op moederdag! Ik denk dat ik dat ideetje van je steel, niet erg toch? Had ook eind mei in gedachten maar had me niet gerealiseerd dat het rond die tijd ook een keer moederdag  is.        
Jij ook veel succes. Denk dat we blij moeten zijn dat we (nog) niet al te veel symptomen hebben als ik de verhalen van de andere dames lees.    

Groetjes Ingske

Hoi hoi,

ik ben ongeveer net zover als jij bent, ben 10 december uitgerekend. Ik merk gelukkig nog niets van misselijkheid of pijnlijke borsten. Wel moet ik iedere nacht zo'n 5 a 6 keer naar het toilet, alleen dat is al om gek van te worden, want nachtrust heb ik niet. Ik ben ook veel moe, maar dat kan met de korte nachten te maken hebben en heb het soms ijskoud.
Het is idd wel raar om helemaal geen klachten te hebben, ik wil van alles voelen, weten of het goed gaat enz. Misschien komt het deze week, al moet iki ook eerlijk bekennen dat ik er niet zo op zit te wachten.

Groeten,
Natas

Hoi allemaal,
Ook ik ben er net achter dat ik zwanger ben! Helemaal blij, kindje zal zo net voor de kerst komen denk ik. Was net op internet aan het snuffelen omdat ook ik nog niet veel voel en je wil zo graag die zekerheid! Geduld is dus het enige middel denk ik en voor nu genieten! Het is voor mij mijn tweede zwangerschap en op een of andere manier vergeet je dus veel van de eerste. Wat ik nog wel weet dat ik toen misselijk was, moest overgeven etc.. zo raar dat ik daar nu bijna op lijk te wachten alleen maar om die bevestiging te krijgen.
Nou meiden geniet van de zwangerschap!  Ben benieuwd bij wie, welke kwalen toch gaan opduiken :)
Groetjes
Noël

Terug
Bovenaan