zwanger maar weeg minder als daarvoor

Hallo mede Mamaclub leden,

In het begin van mijn zwangerschap ben ik 6 kg afgevallen. Ik woog voor de zwangerschap 71 en ben toen naar 65 terug gegaan.
Pas na een aantal controles kwam er 2 kilo bij.
Nu blijf ik op het gewicht van 67. (al 3 controles achtereen)

De verloskundige geeft aan dat er niks aan de hand is. Het is niet erg om niet aan te komen.
Mijn buik groeit wel goed.

Zijn er meer die dit hebben?

gr. Artemis

Haai Artemis,

Ik had dat ook..Was 6 kilo afgevallen en ben nu maar 2kilo aangekomen.( ben nu 29 weken)
Mijn verloskundige zei dat dat ook normaal was want ik was ookal bang dat me baby niet goed groeide...
A.s. Dinsdag heb ik weer een afspraak dan vraag ik het weer even.

Liefs,

He Esmeralda,

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben.
Ik zit zelf ook op 29 weken en 3 dagen.
Gister nog controle gehad. En alles was goed.

zolang de kleine goed groeit is er niets aan de hand.
ben zelf niet afgevallen in de eerste maanden maar kom ook weinig aan tijdens de zwangerschap.
de kleine neemt wel van jou wat het nodig is

zou zeggen wees blij dat je niet zoveel aankomt want wat er niet aankomt hoeft er straks ook niet af ik ben bijna 28 week maar al bijna 12kilo gegroeid.... das ook niet leuk hoor. en als het met de babay goed gaat is het prima toch!!! zou zeggen lekekr genieten

Hoi hoi,

Ik ben in het begin 11 kilo aangekomen toen weer 8 afgevallen en blijf nu op de overgebleven 3 kilo hangen. Ik kom niks aan........ maar mijn buik groeit, de gyn zegt dat het goed is (hij zegt dat de baby wel aan haar voeding komt, daar hoefde ik me geen zorgen over te maken). Gelukkig voel ik mijn dochter heel erg veel, waardoor ik me niet zo'n zorgen maak. En inderdaad wat er niet aankomt hoeft er ook niet af!!!
Groetjes Gisela

hey,

ik hoor hier niet maar toch ff reageren.. bij mijn vorige zwangerschap ben ik eerst 12 kilo afgevallen door de misselijkheid enz.. (nou kon ik het wel lijden hoor)
en tijdens de zwangerschap niet veel weer aangekomen.. toen de kleine geboren was zat ik dus ook 12 kilo onder mn startgewicht..en mijn ventje heeft echt nergens last van gehad! die neemt toch wel wat ie nodig heeft!

helaas is er na de tijd wel weer 3 kilo bijgekomen.. haha.. nu ben ik zwanger van de 2e en zijn die 3 kilo's dr weer af..
wees blij!! maar vertel het niet te veel rond.. dat levert veel jaloerse blikken op..

liefs!

Hoi,

Ik ben zelf geen zwaar persoon en ben tijdens mijn zwangerschap (indirect door bijwerkingen van medicatie die ik moet slikken door mijn hoge bloeddruk) ook wat afgevallen. Zolang je kind goed groeit en jezelf niet bewust aan het lijnen bent en gewoon goed eet, kan het geen kwaad. Gewoon je kindje in de gate houden (mijn beweegt lekker veel), dan komt het allemaal goed.

Terug
Bovenaan