zwanger, maar wel aan de pil, kan dat??

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik weet dat ik niet helemaal op het goede form zit, maar ik denk dat jullie deze vraag beter kunnen beantwoorde. Kan je zwanger worden, als je de pil gewoon goed slikt?
Sinds gister twijfel ik en weet ik niet zo goed wat ik moet denken.
Eerder had ik er nog niet echt aan gedacht. Sinds een aantal weken ben ik op mijn werk steeds erg moe, terwijl ik toch echt zo'n 8 a9 uur slaap.
Eerder had ik hier niet echt last van. Als ik een zwangere vrouw zie of een baby voel ik me heel raar, kan het niet goed uit leggen.
Gisteren had ik een verjaardag en zei iemand zo uit het niets dat ze me er zwanger uit zag zien en meerdere mensen waren het er daar mee eens. Volgens haar vondt ze dat mijn borsten gegroeid waren en dat ik er gewoon anders uit zag, ik straalde, ofzo. Ze was er helemaal van overteugt. Nu kwamen bij mij de twijfels en vroeg ik me af kan dat. Ik heb ooit gehoord dat anderen het soms eerder zien dan dat jij het weet. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik moet eigenlijk morgen ongesteld worden, maar weet, omdat ik aan de pil ben ondanks als je zwanger bent toch ongesteld kan worden, dus was bang dat niet zo heel veel zou zeggen.

Gvroeten Tamjedebamje

Allereerst over de persoon die jou daar, zo in het openbaar nog wel, over aansprak: ik zou dat nooit durven! Wie weet wat je daarbij los maakt bij de ander, of hoe je iemand kwetst... maar goed, dat was je vraag niet!
Het kan ja, je kunt je ook voelen alsof je ongesteld moet worden, das ook één van de symptomen die je kunt hebben. En moeheid natuurlijk, maar dat heb ik ook als ik ongesteld moet worden. Dus ja, het enige wat je kunt doen is morgen een test halen en testen. Geeft die negatief, dan nog even een paar dagen wachten (als je dan al niet ongesteld bent), soms duurt het wat langer voordat het HCG in je urine zit.
Succes, en laat het even weten!

HOi Tamjedebamje,

Ja hoor, dat kan heel goed.. Zoals je waarschijnlijk wel weet is de pil niet 100% veilig. De kans is heel klein dat je zwanger raakt als je aan de pil bent, maar het isniet onmogelijk.. Het hangt ook een beetje van het soort pil af dat je slikt. De ene pil is nl zwaarder dan de andere.. Ik slikte bv een behoorlijk zware pil, maar een vriendinnetje van mij slikte een ander soort pil, en die is dus ook gewoon zwnager geworden terwijl ze gewoon de pil slikte...

Msaar voordat je je er nu helemaal op gaat zitten verheugen dat je zwanger bent (of juist ontzettend bang bent dat je zwanger bent) doe eerst een test, als je over tijd bent... Dan heb je pas de zekerheid.. Anders ben je straks misschien heel erg teleurgesteld als je tóch nog ongesteld wordt en je niet zwanger blijkt te zijn...Of maak je je juist om niets ontzettend druk...

Succes!

Groetjes,

Sharon

hoi tamjedebanje
je kan inderdaad zwanger worden door de pil heen ik heb hem altijd goed geslikt nooit een keer vergeten en kwam er pas na drie maanden achter dat ik zwanger ben wel even schrikken en behoorlijk wennen maar nu verheugen we op de komst van de kleine.
Maar ik zou eerst even een test doen we veranderen nu allemaal wel een beetje wat denk je dat het lente zonnetje met je doet.
gr quinny nu 32w2d

Terug
Bovenaan