zwanger, maar .....

Na ruim een jaar proberen, is het gelukt. Ik ben 7 weken zwanger. Gelukkig geen last van zwangerschapsverschijnselen, alles gaat dus goed. Toch ben ik over iets wel onzeker. Sinds gisteren heb ik wat last van gekleurde afscheiding. Met name na het toilet-gaan, is het wc-papiertje lichtroze. Ik ben bang dat dit een verkeerd teken is .... Zijn er meer vrouwen die hier last van hebben gehad en mij kunnen gerust stellen?
Ik heb na 4,5 en na 6,5 week een test gedaan, deze waren alletwee +.
 
allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Maar je vroeg wat die gekleurde afscheiding zou kunnen zijn:
Het kan een innestelingsbloeding zijn.
dan nestelt het 'vruchtje'in en dat kan gepaard gaan met wat bebloede afscheiding.
Als je het niet vertrouwd,kan je altijd de huisarts even bellen.
Als het goed is,is je eerste bezoek bij de verloskundige rond de 11/12 wkn.
Je kan het haar ook vragen.
Succes.en geniet van je zwangerschap!
 
Ik zou me geen zorgen maken, je afscheiding kan diverse kleurtjes hebben als je zwanger bent. Niet erg smakelijk maar zolang je geen helder rood bloed verliest betekent het volgens mij niets. En ook een beetje bloed is gewoon meestal een adertje wat gesprongen is dus niet iets om nerveus van te worden.
Succes Keesje, 40wkn en 5 dgn
 
Bel met de dokter/vk!
Ik heb het ook gehad en mocht (heel lief) met 8 wk. al bij de vk komen!
Ze heeft toen een echo gemaakt en daarop was een mini-mensje te zien met kloppend hartje!
Ik ken het gevoel; de schrik slaat om je hart als je dat vloeien ontdekt!! Veel succes en geluk, hopelijk verloopt het net zo goed als bij mij!
Liefs, Marielle
 
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik woon in een klein dorp, helaas zonder verloskundigepraktijk. De huisarts doet de controles, de bevalling is in het ziekenhuis. Een echo wordt alleen maar gemaakt als je niet precies weet hoe veel weken je in verwachting bent. Ik wacht daarom nog een week of 2, dan komt het wat geloofwaardiger over dat ik deze datum niet weet. Ik heb vanmiddag wel gebeld met een verloskundigepraktijk uit de buurt. Dit komt vaker voor, zolang er geen pijn bij is of het erger wordt, is er niks aan de hand. We vertrouwen er maar op dat het allemaal goed gaat.

Zijn er nog meer vrouwen die ook tennissen tijdens de zwangerschap. Ik doe nog mee met een competitie (niet al te hoog niveau), dit zal tot en met de 5e maand duren. Kan dit geen kwaad?

Groetjes, Mariëlle
 
Terug
Bovenaan