Zwanger met een maatje meer.

Er zijn ongetwijfeld meer vrouwen die hier last van hebben. ik zou graag onze ervaringen delen.Ik ben zelf nog maar 6 weken zwanger en maak me super veel zorgen. Omdat mijn eerste zwangerschap op een miskraam uitliep.Ik hoor graag van jullie.
groetjes
 
Hoihoi, ook hier een zwangere van zes weken én een maatje meer.
Iedereen maakt zich zorgen, maar we moeten natuurlijk wel uitgaan van het positieve!
Ik heb een hele gezonde dochter van acht(uit een vorige relatie ) en ben nu na drie jaar en twee iui pogingen zwanger!

12maart de eerste echo,....heel spannend vind ik!
 
Hallo, Ik ben ook zwanger (14 weken) met een maatje meer. Bij mij gaat alles tot nu toe zoals het hoort te gaan. Ik had van tevoren gelezen dat als je overgewicht hebt het moeilijk kan zijn om zwanger te raken, omdat de cyclus verstoord kan zijn. Heb ik gelukkig nooit last van gehad.
Voor de 20 weken echo moet ik in het ziekenhuis zijn vanwege het overgewicht.
Ik heb vroeger altijd gezegd dat ik thuis wou bevallen, maar snap nu dat het beter is dat ik in een kraamhotel of ziekenhuis beval.
Ik hoop voor je dat alles goed gaat.

 
Ik ben momenteel 31 weken zwanger en heb ook overgewicht mijn BMI zat op 33 toen ik mijn eerste controle Had bij de verloskundige. Momenteel ben ik in de hele zwangerschap ook nog eens 16 kilo aangekomen en heb nog eventjes te gaan. Buiten dat zijn alle controles gewoon goed ja ik heb overgewicht maar mijn bloeddruk is goed, bloedresultaten zijn goed en de glucose test (voor zwangerschap diabetes) waren ook goed. En onze kleine meid maakt het ook super goed. Zelf voel ik me ook goed en kan nog veel doen. Dus overgewicht hoeft niet altijd slecht te zijn zo zie je maar weer.
 
Nog iemand hier met een maatje meer! Dit komt overigens wel door PCOS en dit syndroom zorgt juist voor overgewicht. Ik heb 4,5 jr erover gedaan om zwanger te worden..
Mijn bmi was 35.5 voor ik zwanger werd via IUI inmiddels ben ik afgelopen 26 februari bevallen via een keizersnede van onze mooie dochter Dani Emma ze woog 5090 gram :)
Ik had verder een prima zwangerschap, ik viel in hetbegin ruim 7 kg af en uiteindelijk kwam ik maar 5,7 kg aan die er nu al vanaf zijn!
Wel zwangerschapssuiker gekregen vanaf week 24 maar verder alles keurig! Vorige week ging ineens mijn bloeddruk omhoog en toen hebben ze besloten haar te halen.

Maar echt maak je niet druk! Ze leven zo volgens protocol tegenwoordig dat je al met 5 kg overgewicht in het risicogroepje zit het wordt steeds gekker!! Alles komt goed vertrouw op je lichaam :)

Ik ga lekker verder met borstvoeding geven en ik kom er straks slanker uit dan dat ik erin ging! Dus hey nog meer positieve voordelen

Groetjes en succes
 
Hoi Hoi,Hier ook een maatje meer (BMI 33.8) en ondertussen al zwanger van nr. 3. 1e keer zwanger worden duurde 5 jaar met de nodige miskramen ervoor. Zwangerschap was niet fijn (pre-eclampsie: enorm hoge bloedruk, vocht vasthouden, eiwitten in urine enz). 2de keer zwanger kwam er snel na (de oudste was 10 maanden toen ik zwanger werd) en werd alleen hypertensie (hoge bloeddruk) op het laatst. En nu de 3de keer gaat als een zonnetje (mijn jongste is nu 1,5 jaar). Ben nu 23 weken en nog geen enkel probleempje. Echt heerlijk dat het ook zo kan.Probeer je niet te druk te maken. Bedenk dat de kans dat het niet goed loopt lang niet zo groot is als de verhalen je doen laten denken want artsen doen hun best om elke toevalligheid in te dekken.. En mocht je onverhoopt toch ziek worden...go with the flow en luister naar je lijf want van piekeren wordt je niet beter. Ik snap dat je bang bent; ik heb de gevoelens ook gehad. Ik zou ze graag bij je wegnemen want het geeft een donkere wolk over deze mooie tijd. Heel veel sterkte!Groetjes
 
Terug
Bovenaan