Zwanger met endometriose

Goedemorgen dames,
Ik ben nieuw hier en ben erg benieuwd hoe jullie alles ervaren. Ben 24 jaar en we zijn nu 5 weken in verwachting van ons eerste kindje!

Al geruime tijd ben ik onder behandeling wegens een chronische ziekte aan mijn baarmoeder, endometriose. En toch werd ik wonder boven wonder snel zwanger!

Ik wil graag weten of er hier meer vrouwen zijn die dit hebben, en of jullie er in het begin van de zwangerschap ook soms op bijna ondraaglijke pijn aan hadden. En wanneer dit bij jullie ( door de vele nieuwe hormonen) verdween of minder werd

Liefs
 
Hoi,
Allereerst gefeliciteerd!
Ook ik heb al jaren endometriose. Ik ben zelfs een keer geopereerd om een cyste uit mijn buikholte te laten halen. Vervolgens al jaren de pil slikken (4 strippen achterelkaar en dan 1 stopweek)
Ik ben in januari 2011 bevallen van een mooie gezonde dochter. Ik was heel snel zwanger. Ik was maar 2 maanden gestopt met de pil.
Tijdens mijn zwangerschap totaal geen pijnklachten gehad.
Nu 1 maand gestopt met de pil. En hopelijk ben ik snel weer in verwachting.
Ik wens je een gezonde en fijne zwangerschap!
 
Wauw wat een mooi verhaal! Dat is positief. Dankjewel!

Ik heb soms wel nog dezelfde pijn als die ik voelde toen ik nog niet zwanger was en dat maakt soms een beetje bang. En duurt vaak niet langer als 10 minuten maar de pijn blijft zo erg. Ik hoop dat dat snel minder word!

Hopelijk word je nu weer snel zwanger. Is je endometriose na je eerste zwangerschap weggegaan?

 
Hopelijk ben je snel van je pijn af. Maar endometriose heeft in ieder geval geen invloed op de baby. Dat is wel een fijn idee!
Bij mij is de endometriose gewoon gebleven na de zwangerschap.

Ik ben na de geboorte van mijn dochter wel weer aan de pil gegaan. Ik kreeg mijn cyclus niet meer onder controle, vandaar.

Groetjes mir
 
Echt niet gevaarlijk? Wow! Daar was ik steeds zo bang voor, omdat die pijn zo erg is en voelt als erge kramp dacht ik dat de kleine daar dan ook last van zou hebben.
Wat vervelend dat je endometriose niet weg is, ik hoorde dat de kans wel groot is dat t wegblijft na zwangerschap, hopelijk heb je nu meer geluk! ;-) ook nog pijn? En klopt je cyclus nu wel?
Ik had toen ik stopte met de pil ineens veel meer last van de endo. Maar hopelijk mag je snel een gezonde tweede op de wereld zetten:) endo blijft toch iets heel naars...

Groetjes, Anne
 
Mijn gynacoloog heeft mij verteld dat het beste medicijn voor endometriose, zwanger zijn is. Omdat je eigenlijk alleen cystes aanmaakt tijdens je menstruatie. Tijdens je zwangerschap blijft deze 9 maanden weg.
Mijn cyclus was weer helemaal normaal toen ik de pil weer ging slikken.
Na mijn bevalling was dat ook een ellende. Heel lang ongesteld en veel meer last. Toen ik weer begon aan de pil was dat over.
Volgende week mag ik een test doen, hopelijk positief! Ik heb al wel getest en die was negatief, maar het was ook te vroeg, dus ik had eigenlijk niet anders verwacht. Maar ik ben zo nieuwsgierig!
 
Dankjewel voor je verhaal!
Laat je me weten wat de volgende test aangeeft? Spannend hoor! Een leuke bijkomstigheid dat je dan van de pijntjee af bent, maar er heerlijke zwangerschapskwaaltjes voor in de plaats krijgt ;)
 
Terug
Bovenaan