Zwanger met Hashimoto

<p>Hallo Dames,</p><p> </p><p>Omdat ik zelf weinig over dit onderwerp kan vinden op internet ben ik benieuwd of er hier dames zijn die zwanger zijn met Hashimoto.</p><p>Zelf ben ik op dit moment 9+6 weken zwanger van ons eerste kindje. En ben gestart met de medicatie toen ik 5 weken zwanger was.Ik weet dus sinds kort dat ik een subklinische hypothyreoïdie heb en dat mijn anti stoffen zijn getest en daar uit blijkt dat ik dus Hashimoto heb.</p><p>Nu heb ik zelf nog weinig informatie gehad van de internist hier over omdat zij zelf nog contact op moest nemen met de gynaecoloog.</p><p>Wel vertelde de internist dat ik voorlopig nog onder de behandeling van de verloskundige kon blijven tot nader bericht.</p><p>Verder heb ik al 3 keer een echo gehad en daar zagen wij een sterk kloppend hartje. Maar nu ik weet dat ik Hashimoto heb merk ik dat ik toch wat onzekerder begin te worden.</p><p>Misschien kunnen wij op deze manier wat meer informatie met elkaar delen.</p><p>Liefs</p><p> </p>
 
Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum en heb onlangs te horen gekregen dat ik ook een hypothyreoïde heb (waarschijnlijk ook door de ziekte van Hashimoto, dit wordt nog onderzocht). Wij hebben een grote kinderwens, maar naast de problemen met mijn schildklier is er ook PCOS bij mij vastgesteld. Het is nog erg onzeker of het bij ons gaat lukken om zwanger te worden. Voorlopig mag ik in ieder geval niet zwanger raken omdat mijn bloedwaardes dermate verstoord zijn (TSH 60, T4 8) dat dit niet goed zou zijn voor de ontwikkeling van een baby. Ik heb veel op internet gelezen en begrepen dat het belangrijk is dat elke maand de waardes in je bloed gecontroleerd worden als je zwanger bent en Hashimoto hebt. Door een zwangerschap moet je medicatie waarschijnlijk ook verhoogd worden.  Ik lees graag mee wat jouw ervaringen en ervaringen van anderen mensen zijn. In ieder geval een fijne zwangerschap gewenst!
Groetjes!
 
Terug
Bovenaan