Zwanger met Heupdysplasie

<p>Goedemorgen dames,</p><p>Zijn er vrouwen onder ons die als kind zijn geopereerd aan heupdysplasie en nu zelf zwanger zijn? Of vrouwen die ervaring hebben met heupdysplasie tijdens zwangerschap?</p><p>Hoe kijken jullie aan tegen de zwangerschap, het groeien van de buik, druk die eventueel op de heupen komt?</p><p>En, qua bevalling? Zal dit op een natuurlijke manier kunnen of zal het een keizersnede zijn?</p><p>Ik ben zelf als kind geopereerd aan heupdysplasie en vind onze 1e zwangerschap erg spannend!</p><p> </p><p>Liefss</p>

Ben zelf geopereerd aan heupdysplasie vroeger. In mei ben ik bevallen van een meisje. Tijdens de zwangerschap totaal geen last gehad van de heupen. En heb een hele mooie thuisbevalling gehad en ook nergens last van gehad! Ook na die tijd niet. Mn dochter krijgt nu alleen met 4 maanden wel een echo aan dr heupjes om te checken of zij dit mischien ook heeft want het is wel erfelijk. Succes met je zwangerschap!

Ik had als baby ook heupdysplasie, ik ben  volgens mij niet geopereerd maar heb wel in het ziekenhuis in tractie gelegen en heb maanden een gipsbroek en spreidbeugel gehad. Ik heb nu wel een beetje bekken klachten met name rechts (weet niet welke uit de kom was) ga hiervoor morgen voor het eerst naar de fysio. Ben nu ruim 28 weken. Volgens mij is er geen enkel bezwaar als je heup sinds de operatie gewoon goed functioneerd. Het is net als hiervoor aangegeven wel zo dat onze baby’s hier na een maand of 3 op gecontroleerd worden, omdat het inderdaad erfelijk kan zijn. 
Hoe oud was je dat het ontdekt was? Dat je ervoor geopereerd bent? 

Ik heb als baby ook verschillende behandelingen gehad voor heupdysplasie, helaas hebben ze het bij mij niet kunnen verhelpen. Waardoor  ik laatste jaren veel pijn had in mn heupen en benen. Daardoor zag ik best een beetje op tegen mn zwangerschap. Maar tot  nu toe juist geen enkele klacht, ondertussen 37 weken zwanger. Ook geven VK dat je er " gewoon" mee kunt bevallen.

Bedankt voor jullie berichtjes! Enigzins geruststellend! We zullen zien hoe de komende maanden gaan verlopen..
@Mamarielle, ik ook als baby. Ik denk net geen jaar dat ze er achter kwamen dat ik heupdysplasie had. Zit namelijk niet in de familie. Eerst in gewichtjes gehangen e.d. en uiteindelijk toch geopereerd. Een inmiddels brede litteken die doorloopt naar mijn buik, verwacht dus dat die tijdens de zwangerschap ook mee gaat groeien.. heb jij dat ook?
Het is goed dat onze baby's extra worden gecheckt hierop, vooral als het erfelijk is. 
Jullie ook succes met de zwangerschap! 

Volgens mij hebben ze het naar enkele maanden bij mij al ontdekt. Een operatie is bij mij nooit nodig geweest. 
Geen litteken bij mij dus. Kan me voorstellen dat je denkt dat die groeien gaat inderdaad. 
De fysio gaf vanmorgen wel aan wel vaker te horen dat met een dysplasie in het verleden wel meer bekkenklachten voorkomen. Hoewel ze dat natuurlijk niet heel objectief kon benaderen. Dus zou vooral niet te lang wachten als je denkt daar last van te hebben. 
Men zeker goed dat onze kindjes hierop gecontroleerd worden. Mijn nichtjes werden er ook op gecontroleerd ik weet niet of je broers zussen hebt met kinderen, maar daar is een check ook goed voor :)

Terug
Bovenaan