Zwanger met Implanon??

Hallo iedereen,
Ik heb mijn Implanonon nu twee jaar, en ik weet dat Implanon 3 jaar hoort te werken, maar ik heb mijn twijfels…

Ik heb licht overgewicht, en heb op internet gelezen dat de Implanon dan minder lang kan werken.

Sinds mijn Implanon geplaatst is heb ik vrijwel dagelijks bruinige afscheiding en soms een klein beetje bloed, wat prima te houden is met een inlegkruisje.

Maar heel soms vloei ik ook wel eens 1 of 2 dagen niet, en als mijn vriend en ik dan seks gehad hebben, bloed ik gelijk na de seks of de volgende ochtend. Dit is dan best wel even hefig, en kan tot wel drie dagen aanhouden voordat het weer een beetje tot rust is gekomen.

Maar nu bloed ik sinds 1,5 maand spontaan weer net zo als mijn normale menstruatie is. (Dit gaat gepaard met de normale pijn van een menstruatie die voor mij normaal is).
Ik heb de laatste 5 maanden zoiezo elke maand 1 zwangersschapstest gedaan, omdat ik op internet veel lees over zwangerschap met Implanon…

Maar nu denk ik echt dat ik zwanger ben! Iets meer dan een halve week  geleden, voelde ik ineens een soort krampjes. Dit deed geen pijn, een heel bijzonder gevoel. Dit had ik nog nooit gevoeld! Nu voel ik als ik rustig zit dat bijzondere gevoel nog steeds, alleen iets minder heftig. gevoel in mijn buik alsof ik mijn buik nietin kan houden.` Het voelt ook alsof je ongesteld moet worden/bent,  maar dan weer net iets anders. Het is moeilijk uit te leggen..

En het aller bijzonderste vind ik dat ik de ochtend van de de dag dat ik avonds krampjes had gevoeld niet gebloed heb! HELEMAAL NIKS!

En de avond daarvoor hadden we nog seks gehad, vond het al raar dat ik geen bloed vond… Tot op de dag vandaag heb ik niet meer gebloed of bruinige afscheiding gehad. De dag na dit gevoel hadden we weer seks gehad, en toen dus ook geen bloed.

Gisteren had ik een heel lichtroze veegje aan het toilletpapier, en aan het einde van de middag had ik vannochtend een klein beetje normale slijmerige afscheiding (wat ik me niet meer kan herrineren dat ik dat  gehad had sinds mijn Implanon.)

Ik wil natuurlijk heel erg graag een test doen, maar omdat ik vrijwel elke dag gebloed had, herken ik mijn cyclus niet, en wil ook niet te vroeg testen, om teleurstelling te voorkomen.



Graag zal ik advies van jullie krijgen, en jullie mening horen (ook over als jullie denken dat ik zwanger ben)



Groetjes, Nat Panda

P.S Ik ben gezonder gaan leven voor het geval als het wel zo is, ik kijk uit dat ik geen kaas, rauw vlees eet, en ik ben gestopt met alcohol vanaf mijn vermoeden.
 
Terug
Bovenaan