Zwanger met mirena spiraal?

<p>Hallo dames, </p><p>Ik weet eigenlijk niet zo goed wat me nu overkomt en ben op zoek naar ervaringen denk ik.</p><p>Ik vind het lastig om hier te plaatsen omdat er waarschijnlijk ook heel veel vrouwen hier zitten waarbij het zwanger worden een lang proces is. Ik ken dat zelf ook tot op zekere hoogte toen ik jaren geleden zelf zwanger wilde worden en ik bij mijn beide kinderen een jaar bezig geweest ben voordat dat lukte. Inmiddels heb ik een dochter van 14 en een zoon van 11. Zelf ben ik inmiddels 39 en heb in januari dit jaar mijn 3e mirena spiraal laten zetten. </p><p>We gebruiken ook eigenlijk altijd nog een condoom zodat het niet zo'n zooitje wordt...</p><p>Nu echter ben ik vorige week naar de huisarts geweest omdat ik me zo moe voelde. Er is een uitgebreide bloedtest gedaan waar niets uit gekomen is. Omdat er ergens in mijn achterhoofd al een paar weken gedachtes over een zwangerschap rond gaan en ik ook minder eetlust kreeg, obstipatie en me in het algeheel niet top voelde heb ik afgelopen woensdag een test van de action gedaan. Ik had de early variant gekozen en daar kwam een heel licht roze streepje in het test vak te staan. Weliswaar een half streepje. Op de foto is hij bijna niet te zien.</p><p>Ik had de test weggegooid maar gisteravond toch maar uit de bak gevist. Ik heb een gespannen gevoel in mijn baarmoeder, wanneer ik mijn benen over elkaar doe voelt het niet prettig en de band van mijn broek voelt niet fijn. Dus alle tekenen zijn aanwezig denk ik. Het is alweer 11 jaar geleden...</p><p>De test is inmiddels ook donkerder geworden maar dat kan ook een indrogingsstreep zijn. </p><p>Zijn er hier die dit herkennen of waarbij ze ook deze uitslag kregen bij een action test en toch niet zwanger waren?</p><p>Ik weet even niet hoe ik de foto's toe kan voegen .</p><p>Alvast bedankt,</p><p>Linda</p>

Hallo Gebruiker. Ik heb ook een mirena spiraal gehad. Bij mij is het wel een heel ander verhaal, maar ik kwam door een heftige bloeding bij de dokter terecht. Heb daar een plasje ingeleverd en bleek zwanger te zijn. 
Nu is dit eenvroege miskraam geworden en naar alle waarschijnlijkheid een buite baarmoederlijke zwangerschap. De gynacoloog heeft de spiraal direct verwijdert omdat het slecht kan zijn voor een embryo. Helaas 1 week later geen Hcg meer in het bloed. Wil je vooral niet bang maken ofzo, maar hoorde toen dat dit vaker voorkomt maar mensen niet hebben gemerkt dat er dan een zwangerschap aanwezig was. 
Wellicht toch maar even naar de huisarts en die ook een test laten doen? Ben benieuwd hoe het afloopt voor je.

Dit is de 3e keer dat ik probeer te reageren op mijn eigen topic, hoop dat het nu wel door komt.
Op aanraden van de huisarts vanmorgen nog een zwangerschapstest gedaan, dit keer negatief, een heel verschil met de test van woensdag. Nu had de huisarts zelf aangegeven dat als ik al aan het eind van het eerste trimester zou zitten de test ook negatief kan zijn omdat het het dan weer rap afneemt. Dus toch vandaag ook nog bloed geprikt. Nu helaas een heel weekend in spanning afwachten. Mijn lichaam blijft veel verschijnselen houden die duiden op een zwangerschap, zelfs mijn man die normaal dit soort dingen weg wuift, denkt het nu ook. Mijn buik is echt gegroeid zegt hij. Ik ben van mezelf erg slank, tegen ondergewicht aan dus als het wat groeit valt dat wel op. Qua buik ben ik nu net zoals 15 jaar geleden bij 12 weken zwanger en qua gewicht ook. 
Maar goed, de bloedtest moet uitsluitsel geven. Nog weer afwachten dus. 

Wat spannend! Goed dat je naar de huisarts bent gegaan en bloed hebt laten prikken, dan weet je na het weekend in ieder geval zeker waar je aan toe bent. Sterkte deze spannende dagen!

Spannend! Ik had ook het vermoeden dat ik zwanger zou zijn bij het inbrengen van m'n spiraal. Was ineens 11 weken niet ongesteld. De dokter heeft een test gedaan maar die was negatief. Ik kom qua gewicht niet aan maar mijn buik wordt wel wat dikker want ik heb moeite mn knoop dicht te krijgen. Ik heb geen idee wat ik hiermee moet maar het zal vast goed komen. 
Ik volg je even voor je uitslag! Succes!

Vandaag weer bij de huisarts geweest, minder dan 1 hgc  gemeten in mijn bloed dus niet zwanger. Enerzijds een opluchting want dat zou ons leven wel even flink op zijn kop zetten anderzijds blijft het dan wel raar dat ik zo veel symptomen had / heb en zelfs een positieve test... Kan zijn dat ik straks flink ongesteld ga worden maar nog niets wijst daarop. Buik is wel lichtelijk gevoelig en ik  moet mega veel plassen.
Nu morgen urine inleveren ivm mogelijke blaasontsteking en anders inwendig kijken en een buik echo.  Dus weer een week wachten.
Maar dus toch niet zwanger... 

Bedankt dames voor de reacties!

Terug
Bovenaan