Zwanger met PCOS.

Hallo dames,

ik heb al heel mijn leven PCOS ( voor degene onder jullie die niet weten wat dat is, het zorgt ervoor dat ik minder eisprongen heb als de gemiddelde vrouw.)

nou zijn ik en mijn vriend als sinds november bezig om een kindje te krijgen. tot mijn verbazing werd ik elke maand gewoon ongesteld. ( wat hiervoor nog nooit was gebeurt voor 7 maanden achter elkaar.)

ik heb afgelopen maart in het ziekenhuis gelegen wegens NMO en heb hiervoor een pretnizolon stoot kuur gehad, dit resulteerde in een late ongesteldheid ( normaal 23 April nu 2 mei ) bij de symptomen van het medicijn stond ook dat dit kon gebeuren, ik mijn cylus aangepast en ik zou dus afgelopen donderdag (1 juni ) ongesteld moeten zijn geworden, ik ben normaal altijd 5 dagen te vroeg of 1 dag te laat, maar we zitten nu dus op dag 4.

ergens wil ik heel graag een zwangerschaps test doen omdat het natuurlijk wel gewoon mogelijk is, maar aan de andere kant ben ik bang dat het gewoon de PCOS is die weer opspeelt.

iemand hier ervaring mee? en wat zouden jullie in deze situatie doen?

dankjewel alvast,

xxxx Cynthiaa

Hoi Cynthia,

Ik snap dekans op de teleurstelling, maar zal wel gewoon een testje doen. Dan weet je het iig zeker.

Ik zelf heb (of had) ook PCOS. Was altijd extreem onregelmatig zelfs gewoon een jaar niet ongesteld. Toen we zwanger wilde worden, ben ik naar de huisarts gegaan, die me vervolgens doorstuurde naar de gynaecoloog.

Je maakt samen met de gynaecoloog een stappenplan adhv jou situatie. Ik moest onder een bepaalde bmi komen en goed laten zien dat we het echt wilde. Na 5 kilo afgevallen te zijn ben ik met chlomid begonnen. Dit stimuleerd je eisprong. Het verloop van je eisprong wordt dan helemaal gevolgd.

Stiekem was ik bang dat zwanger worden heel lang zou gaan duren ook bang voor de teleurstelling. Maar het tegendeel was waar, het was meteen raak. Nu inmiddels 3 maanden.zwanger en alles ziet er goed uit.

Dus gewoon er voor gaan en naar de dokter stappen, maar doe eerst ff een testje.

Succes!!

Hoi Marga,

Dankjewel voor je reactie, ik ben wel een beetje een geval apart, want hoewel PCOS in 90% van de gevallen veroorzaakt word door overgewicht heb ik dit dus niet, ik ben er waarschijnlijk mee geboren.

en ik snap wat je bedoelt langste tijd voor mij zonder mensturatie was 15 maanden. toen op advies van de dokter maar aan de pil gegaan om een pseudo menstruatie op gang te zetten vanwegen het gevaar op onstoken baarmoederslijmvlies. ik heb de pil ongeveer 2 jaar gebruikt en ben sinds vorig jaar oktober weer gestopt, en sinds dien 7 keer ongesteld geworden.

ik ben inmiddels 7 dagen overtijd en heb afgelopen maandag nog een test gedaan ( 4 dagen na mijn nod ) deze was negatief.

maar ik begin nu wel dingen aan mijn lichaam te merken, ik heb er nog 1 liggen en die doe ik zondag, mocht die weer negatief zijn toch maar even naar de dokter voor een bloedtestje.

En van harte gefeliciteerd met de zwangerschap! lijkt me zo'n heerlijk gevoel.

Jij ook veel succes!

Hi! Ik heb vermoedelijk ook pcos. Ik loop inmiddels al bij de fertiliteitskliniek. We hebben net eerste rond clomid gehad en ik ben nog niet ongesteld, maar test ook nog negatief. Ik had het woensdag moeten worden, dus officieel bijna 2 dagen over tijd. Ik wil als het kan maandag weer testen als ik het nog niet ben.

Wanneer hij negatief blijft ben ik van plan te bellen voor een eventuele bloedtest.

Jullie succes!

Hoi stefanie!

wat vervelend allemaal, ik heb vanacht nog ergens gelezen dat vrouwen met PCOS in 90% van de gevallen een negatieve test krijgen ondanks dat ze wel zwanger zijn, heeft met hormonen te maken.

ik doe zondag een test en als die dan negatief is vraag ik ook een bloedtest aan, sinds vandaag merk ik verschil in mijn tepels, me aders worden zichtbaar en ze veranderen van vorm. goed teken zou je denken.

succes!

Hoi dames!

Ik heb gisteren de bevestiging gekregen dat ik PCOS heb. Ik ben het internet aan het afstruinen naar meer informatie maar ik word er vooraal een beetje bang en moedeloos van.We hebben al een jaar een kinderwens en ik ben ong. 9 maanden niet ongesteld geworden toen 1x wel en nu weer 1 maand helemaal niets. 
Ik heb overgewicht en wordt pas over 2 maanden geholpen en moet ongeveer 2 kilo afvallen. 
Wat zijn jullie ervaringen met clomid? Wat kan ik allemaal verwachten? Ik lees graag de ervaringen! 

xx Dilek

Terug
Bovenaan