zwanger met schoonzus, meer belangstelling voor haar dan ons. iemand ervaring?

Pff voel me al vervelend als ik er over schrijf.
Maar mijn vriend heeft het gewoon niet door,

Wij zijn nu 10 weken in verwachting het was niet gepland maar wel zeer gewenst!
Nu is het zo dan mijn schoonzus (zus van mijn vriend) ook zwanger nu alweer 29 weken  is opzich hardstikke leuk voor hun want ze hebben er wel moeite voor moeten doen omdat mijn schoonzus, en we leefde dan ook elke maand als het niet was gelukt heel erg mee en toen ze het kwam vertellen met 5 weken ook wel even traantje weg gepinkt.
(  Ze hebben het toen gelijk aan iederen verteld omdat iedereeen wist dat ze bezig waren )Nu is het dus zo dat een paar dagen nadat mijn schoonouders het wisten ze hun hebben aangeboden om een kinderwagen voor ze te kopen. maar goed dat hoefde niet want die kregne ze al van zijn ouders. Geen problemen mee hardstikke lief van mijn schoonouders, Maargoed dus kwamen wij er 5 wken geleden achter dat ik zwanger was, en na even geschrokken te zijn hebben we het daar met 6 weken verteld. vonden het fijn dat ze het wisten. Voor mijn schoonouders een grote verassing en gelijk hardstikke blij ze wordne 2 keer in een jaar opa en oma.
Nu kun je het misschien al raden bij ons is het woord kinderwagen nog nooit gevallen
nu gaat het mij niet om de kinderwagen maar wel om het idee

En nu is het zo dat als ik alleen bij ze ben mijn schoonmoeder alleen maar zegt hoe moeiljik het zal zijn voor ons ga zo maar door  (mijn vriend werkt ik ga naar school ideale situatie is het niet maar tis onze keuze) Nou wil het zo zijn dat wij dus op internet een leuke kinderkames zagen en die zijn gaan halen wten zelf ook dat het wl vroeg is maar waren helemaal verliefd. Mijn schoonouders zijn komen kijken en vonden het ook helemaal leuk. Maar toen ik daar een paar dagen later allen  op de   koffie kwam kreeg ik steeds stille hints dat ze het niet leuk vonden dat wij de kamer nu al klaar hadden en mijn schoonzus nog niet ze dacht dat ik er een wedstrijd van maakte  en daar zo trots over deden (ben gewoon blij met de meubels) En zo zijn er al meer van die opmerkingen geplaats. maar ze doen het alleen maar als ik dar alleen ben en nooit waar mijn vriend bij is en die zal nooit een kwaad woord spreken over zijn moeder.

Zo hadden we het  eergisteren over de baby dump en toen zei ik dat ik daar welis wou gaan kijken beetje rondneuzen leek me leuk. kom ik er gistern tegen in de supermarkt dus vroeg wat ze op de planning had staan zegt ze dat ze over een uurtje met mijn schoonzus even gaat kijken bij de babydump had er op ene idee gebracht. Vind dat echt zo kut ze wist dat ik vrij was. vroeger toen mijn schoonzus nog werkte vroeg ze me overal mee naar toe even winkelen of naar de markt en dus heeft ze mijn schoonzus.

En voorde rest ook nog had vorige week mijn eerste echo ik helemaal trots dus bel op zal ik hem ff komen laten zien naja ze zei dat ze het druk had dat ik aan het end van de middag wel ff kon komen. dus ging ff naar een vriendin van me woont bioj haar om de hoek en haar moeder gaat om met mijn schoonmoeder en die wist te vertellen dat ze smiddags ff zou gaan stofzuigen en afstoffen die wist dat omdat ze op de koffie was geweest. deed dus echt ff pijn zoals je miss kunt begrijpen, wist wel weer gelijk waar we stonden stofzuigen belangrijker dan je kleinkind.
En al zeg ik dat dan tegen mijn vriend zegt ie dat die moeder van mijn vriendin het vst verkeerd heeft begrepen.

Heb nu gewoon weinig zin om er heen te gaan en al ga ik wel heb ik het helemaal niet over de baby, terwijl ik super trots ben.

Sorry tis wel erg lang verhaal geworden. maar heeft iemand hier ook ervaring mee.
voel me echt kut want sta er alleen in, kan er met mijn moeder niet over  praten die zou het niet begrijpen, en mijn vader overleden  en kan niks tegen der zeggen want dan kijkt zij me niet meer aan en mijn vriend ook niet. (ze vond het al niks dat der zoon verkering had en heeft toen al navraag over me gedaan en voor mijn vriend is zijn moeder hem alles omdat ze een tijdje ziek is geweest)

Voel me gewoon zo ongelofelijk klote hierover.
als iemand hier ook ervaring mee heeft??

groetjes

Hoi,

ook ik ben tegelijk zwanger met mijn schoonzus, maar dat gaat hardstikke leuk, :) Mijn ouders hebben ons steeds dezelfde aanbiedingen gedaan: wij een wiegje, zij een wiegje, enz.
Heb het wel met mijn eigen schoonouders in de omgekeerde vorm: mijn schoonmoeder vindt het vreselijk dat ze de twee kids van mijn man weinig ziet, want hun moeder en zij liggen elkaar na een incident niet meer zo. Ze heeft nog een kleinkind, maar die heeft e.e.a. gedragsproblemen, dus die ziet ze nog wel eens liever gaan dan komen en bij deze lijkt ze nu het idee te hebben in te kunnen gaan halen wat ze bij de anderen vindt dat ze tekort is gekomen. Ze is bezig haar rijbewijs te halen en zei al: als ik hem dan heb en de baby is er, dan kan ik lekker vaak langskomen.
Nouja, dan lach ik als een boer met kiespijn: zit daar helemaal niet op te wachten... Ik vind familie leuk, als je elkaar niet te vaak ziet. Mijn eigen ouders zie ik een keer of 6 tot 8 per jaar, denk ik en dat vind ik prima. Heb een hardstikke goeie band met ze en ze zijn, na mijn  man, de eersten die ik bel als er iets is, maar ik ben gewoon niet zo'n familiemens, dus ja... Doe graag mijn eigen ding en ik zie het al gebeuren dat m'n schoonmoeder straks om de haverklap op de stoep staat en als ons kindje wat groter is steeds het te logeren wil hebben, (wat ik niet wil, want er zijn in het verleden met de eigen kinderen dingen gebeurd die ik niet herhaald wil zien en bovendien roken ze als ketters, dus nee, in zo'n omgeving wil ik m'n kind niet te logeren laten).
Maar goed: vraag is wel: hoe maak ik dat duidelijk? Nouja, ik vind dat dus niet mijn taak, maar die van mij man, (waar hij het gelukkig mee eens is, :)

Over jouw probleem: je zegt dat het geen strijd is tussen jou en je schoonzus, maar ik hoor het wel een klein beetje ontstaan... Kan me dat gezien de omstandigheden wel voorstellen, dat  het van de weeromstuit wel een strijd wordt, doordat je anders behandeld wordt, maar ik zou wel proberen om het van je af te zetten, omdat als je man het niet pakt, je er niet zoveel aan kunt doen zonder de boze schoondochter te worden die haar zoon van haar af wil pakken...
Misschien heb je iets aan het volgende boek: De liefdesladder van Else Marie van den Eerenbeemt. Zij is een contextueel therapeut, iemand die dus met gezinnen en families werkt en ze schrijft in dit boek over allerlei relaties binnen gezinnen en families en veel voorkomende problemen. Staat vast iets in over dit soort situaties, :)
Het is heel eenvoudig geschreven, geen vaktaal enzo, erg gemakkelijk leesbaar. En voor als je het zelf aan wilt schaffen ook niet zo duur: 16,90 geloof ik. Bij bruna of ako ku je het wel bestellen, ook online...
Succes!

Hoi,

Zo'n soort verhaal als jij nu beschrijft heb ik al veel vaker gehoord.
Weet je ik denk dat het altijd zo is dat een dochter die een kind krijgt voor een moeder altijd wat closer voelt dan een schoondochter die zwanger is. Dat werkt nu eenmaal zo. Ook al zou een beetje verstandige schoonmoeder dat niet moeten laten merken.
Daarnaast moet je schoonmoeder erg wennen aan het idee, ze wil het beste voor haar zoon en naar haar idee is dit niet het beste. Je geeft zelf aan dat het niet de ideale situatie is met school en zo. Ik kan me goed voorstellen dat je schoonmoeder zich daar zorgen om maakt, ook al doet ze dat zo niet zo netjes.

Als ze wat meer de tijd krijgt en ziet dat jullie het goed op de rails hebben zal ze heus wel bijtrekken. Neem desnoods nu wat afstand en ga er alleen heen als je vriend erbij is, dan vermijd je al de confrontatie. Even doorbijten dus.
Of misschien juist proberen om het uit te praten, maar ik vrees dat je vriend dat zal moeten doen want dat ligt nog al gevoelig misschien en kan helemaal verkeerd uitpakken.

En nog iets, maak je borst maar nat, als de andere baby straks geboren is kijken ze helemaaaaal niet meer naar jou zwangere buik... boehoe zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar, dat gebeurt waarschijnlijk overal.

Ik was ook samen met mijn schoonzus zwanger maar vanwege de afstand zagen wij mijn schoonouders maar heel erg weinig en mijn schoonzus zat er elke dag, daardoor kregen wij juist wel weer wat extra aandacht als ze ons een keer zagen.

groeten ELke

hoi,

tja kan me gevoel heel goed voorstellen maar sluit me volledig aan bij het verhaal van asja.
een dochter betekend altijd meer als een schoondochter en ik zou als ik jou was niet meer zo vaak aanwaaien. de strijd is al begonnen namelijk en niet alleen met je schoonzus maar ook met je man en ik zou me lekker samen met je man voorbereiden op de komst van je kleine en je niet druk maken om wat je schoonmoeder vind.

mijn schoonvader stelde voor de kinderwagen te betalen. nou wij helemaal blij. toen we er 1 gevonden hadden en we het melden werd er nog gevragd of mijn ouders ook niet mee konder betalen. nee daar hadden we het al over gehad, die kunne dat niet want die hebben geen cent te makken. we mogen al blij zijn dat we van hen straks een kinderstoel krijgen. het gaat erom dat er wat word voorgesteld en later een soort van terugkrabbelen. normaal laat ik me man dat uitzoeken, zijn zijn ouders, maar nu ik zwanger ben geef ik bek wat vaker een douw, dus zei meteen het hoeft niet hoor, dan betalen we hem zelf wel, geen probleem. nee toen kon het wel.

waar het hier om gaat. ouders schoonouders ze hebben allemaal een mening en tonen niet of te veel interesse. maar het gaat tenslotte om jou en je man en de kleine en dan zijn schoonouders wel de laatste die je kan gebruiken.

dus zet het een beetje van je af en geniet vooral samen van al het leuks dat nog gaat komen.

gr. bambi
32+5 wk

Ik denk dat zoals de meesten het zeggen, het anders voor een moeder is als je dochter een kind krijgt of je schoondochter.
Ik ben nu zelf zwanger en mijn moeder haalt al alles van zolder, die is er zo blij mee. Bij haar stiefdochter heeft ze dit niet zo sterk gehad. Nu de kleine er is zorgt ze ook wel voor speelgoed dat nog op zolder ligt. Maar dat speelgoed gaat straks toch het grootste gedeelte naar mij toe.
MIjn moeder vertelde ook dat ze heeft zitten huilen toen ze voor mij dozen van zolder haalde met babyschoentjes/lakentjes/enz. Gewoon de herinnering dat je dochter is geboren en nu krijgt zij een kind.

Zelf merk ik ook dat ik met mijn zwangerschap meer mijn moeder op zoek. Mijn schoonmoeder is een schat van een mensen en ik kan alles bij haar kwijt, maar het is toch anders.
Ik vraag mijn moeder eerder om mee te gaan voor de echo dan mijn schoonmoeder.
Ik besef dit en ik doe ook mijn best om mijn schoonmoeder   ook veel te betrekken in mijn zwangerschap, omdat ik met haar eigelijk meer op 1 lijn zit dan met mijn moeder. Maar toch blijf ik meer naar mijn eigen moeder trekken.

Ik denk dat je het beste geduld kan hebben en als je straks verder bent in je zwangerschap ze ook wel weer meer aandacht geeft aan jouw zwangerschap. Misschien moet je het ook positief zien, dat je schoonouders denken die kunnen het wel met z'n 2e redden.

Ervaring op deze manier heb ik er niet mee,maar een tijdje geleden was mijn nichtje van 16 jaar zwanger,perongeluk natuurlijk en mijn oma had het er met mij over,(ik was daar op de koffie)heel verhaal ja mijn nichtje wou het kindje houden en haar moeder(mijn tante)wou dus dat ze het weg liet halen en mijn oma was het daar absoluut mee eens,terwijl ze bij mij juist zei als je het weg zou halen zou ik het heel erg vinden,als ik in zo n situatie had gezetten,ik was geen 16 toen ik beviel maar 20 maargoed dat maakt ook niks uit haar mening dacht ik maar ik vind het echt heel sneu dat er zo over mensen gepraat word terwijl diegene er dan niet bij is!Ik denk dan altijd laat iemand in zijn waarde en vertel het tegen die persoon zelf niet dom lullen tegen andere mensen!Mijn oma zei dus ook dat ze er nog niet aantoe is,en die vent was geloof ik 10 jaar ouder,ik ken die vriend van mijn nichtje niet simpelweg omdat ik nooit met haar omga,ze is veel jonger als mij en echt nog een puber,Maar de manier hoe erover gepraat wordt daar walg ik van.Ik merk ook dat er bij jou ook dan zo op deze manier achter je rug over je geklets wordt,ik zou dus gewoon een gesprek beginnen met je schoonmams en het eens voorleggen waarom ze zo anders doet,en die stiekeme hinds geeft en dat je dat helemaal niet leuk vind,gewoon proberen,Desnoods zonder dat je vriend daar in eerste instantie vanaf weet!Anders zou het altijd misschien wel zo blijven!

succes meissie.

groetjes, nice

Je hebt 1 klein voordeeltje.

Jou kindje komt als tweede. Hun kindje is dan al iets ouder en het alle kleinste is er dan alweer vanaf. Jij kan dan lekker pronken met een pasgeboren kindje. Verder moet je je niet te veel bezig houden met een ander maar gewoon lekker met jezelf. Zulke dingen zeggen meer over de ander dan over jou. Blijf genieten want deze zwangerschap kun je nooit weer overdoen

Liefs Petra

hoi meiden

Eerst moet mij dit even van het hart, waarom zou een (schoon) moeder de zwangerschap van een dochter belangrijker vinden als een schoondochter, want die schoondochter is wel zwanger geworden van HAAR zoon. Ik snap jullie dat jullie het zeggen en dat is ook vaak zo maar dat vind ik dus belachelijk (van die moeders, niet van jullie hoor hahah) Tuurlijk is het dan dichter bij maar ik vind dat er geen verschil gemaakt mag worden.

Ook ik ben samen met mijn schoonzus zwanger geweest, nu had dit een niet zo mooi begin. wij probeerde al meer dan anderhalf jaar zwanger te worden toen ik gebeld werd door een vriendin van mij, die vroeg of ik niks vergeten was te vertellen, nee ik zou niet weten wat. Wat bleek was ze mijn schoonmoeder met mijn zwager tegengekomen (mijn man zijn moeder en broer) in de supermarkt en mijn schoonmoeder had super trots geroepen IK WORD OMA!! Nou waren ze daarvoor bij ons huis geweest maar daar was alleen mijn man, ik was aan het winkelen. Dus zouden ze later terugkomen.

Werd ik dus in de winkel gebelt, sta je met je bek vol tanden... en de tranen in me ogen en daarna vooral veel woede, ik bedoel je vertelt het de familie eerder als hun vrienden..

Belde ik mijn man om het te vragen zegt ie ja dat is zo hoe weet jij dat????? ik het uitleggen, nou die was niet blij en men schoonpa ook niet!   Hij zijn moeder gebelt en die zegt ja ik had niet verwacht dat ze gelijk zouden bellen, ehhhhhhh duhhhhhhhh het is een vriendin. Haha achteraf bleek dat ik de dag erna zwanger ben geworden.

Voor de rest was het heel leuk om samen zwanger te zijn en we zijn er juist dichterbij mekaar door gekomen. Nou is het wel zo dat zij altijd ietsje meer aandacht heeft gehad (zoziezo van de hele fam) omdat zij verder was en dus eerder dik was, eerder voelde eerder bevallen enz enz. Nu maakt mij dat geen zak uit, ik ben ook veel op mezelf..

Nu we beide bevallen zijn krijgen we qua kado''s enz altijd exact hetzelfde.

Nu gaan mijn schoonzus en ik erg leuk met mekaar om en zorgen dat de nichtjes regelmatig mekaar zien. En we zijn erachter gekomen dat we dus wel degelijk hetzelfde idee over onze schoonmoeder hebben hahahaha

pff wat een lang verhaal hahaha

gr coortje

Terug
Bovenaan