zwanger met vleesboom in baarmoedermond

hallo,
Ik ben 11 weken zwanger en heb een vleesboom (myoom) in mijn baarmoedermond van 10 x 10 cm. Zijn er nog meer mensen die dit hebben? De verloskundige en gynaecoloog zijn erg vaag. Moet morgen wel weer naar gyn., wellicht hoor ik dan meer.

Hoi,
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik hoop voor je dat het geen bedreiging voor je zwangerschap gaat worden.
Het is bekend dat myomen in de baarmoeder de eerste helft van de zwangerschap groter worden.

succes!
groet melanie

hoi, Ik heb ook een vleesbomen (myoom) in mijn baarmoeder. Niet zo groot als jij hebt maar ze zitten er wel. Ze denk je.. ja een links in mn baarmoeder en eentje rechts, de linker is 3cm en de rechter kleiner. Dit zag de echoscopiste bij de termijnecho alleen wist ze niet wat ze zag, die stuurde me door naar de gyn. Paar dagen later bij de gyn geweest en ze vertele wat het was, vleesbomen! ze stelde me meteen gerust omdat de baby er geen last van had. Myomen kunnen groeien tijdens de zwangerschap maar omdat je bij de gyn blijft kan zij/hij dit goed in de gaten houden. Myomen kunen krampen veroorzaken maar er zijn genoeg vrouwen die een gezonde zwangerschap hebben uitgedragen. Het enige is dat een myoom bijvoorbeeld voor de opening kan gaan zitten van de baarmoedermond met andere woorden dan zou een keizersnee van toepassing zijn.. maar maak je niet te veel zorgen, en wacht vandaag af wat de gyn je zal vertellen.
Ik ben trouwens 16 weken zwanger.

Grt> Sandra

Terug
Bovenaan