Zwanger misselijk en schuldgevoel...

Hallo allemaal,

Ik ben nu acht weken (+3 dagen) zwanger en voel me beroerd. Had altijd verwacht dat het geweldig zou zijn om zwanger te zijn, maar ik voel me zo ontzettend belabberd, dat ik moeite heb om het negatieve gevoel niet de overhand te laten krijgen. Ik heb het gevoel dat ik alleen maar klaag tegen mijn man, dat ik niks waard ben omdat ik niet vooruit te branden ben en je leest maar overal dat je gewoon eraan moet toegeven. Dat probeer ik ook wel, maar gaat erg moeilijk... Door alles krijg ik een schuldgevoel, want het is toch een voorrecht om zwanger te zijn... Hoe gaan jullie hier mee om? Gaat dat gevoel nog weg?

Alvast bedankt voor de reacties, daar fleur ik wel van op denk ik, als je erachter komt, dat je niet de enige bent.
 




Hee hallo,

Het gaat heus wel weer over. probeer gewoon vaker op momenten dat je je wel lekker voelt even aardig te doen tegen je mannetje. Als de ergste misselijkheid over is, dan ga je jezelf echt wel beter voelen!

groetjes
Manky














 
Hoi,

Ikheb hetzelfde. Voel me zoooo moe en belabberd. Moet eerlijk zeggen dat ik me ook bezorgd maak, omdat ik nu al 5 maanden zwanger ben. Het lijkt bij mij maar niet weg te gaan. Ik hoop dat dat voor jou niet geldt!!! Je hoort heel vaak dat het na 3 maanden wel over is. Maar wat moet ik nu??

Sterkte,

Lin
 
Hoi,
Wij    zijn nu bezig voor een tweede kindje en ik ben de eerste 3 maanden tijdens m'n eerste zwangerschap de hele dag misselijk en moe geweest en daar wordt je al niet echt blij van. In combinatie met de hormonen zorgde dat ervoor dat ik ook wel af en toe in een dipje zat.
Maar gelukkig na die 3 maanden knapte ik binnen één week op, kon (bijna) alles weer eten en drinken en heb verder een superzwangerschap gehad.
Er is dus hoop.  
Hoop voor jou dat je binnekort ook opknapt !!!
 
Nou, heb ik gisteren geschreven en ik voelde me meteen een stuk beter. Heb zelfs nog een paar kleine dingetjes in het huishouden kunnen doen. Dus het forum is echt fijn om even je hart te luchten en vooral als je leest dat er meerdere vrouwen last van hebben (ook al weet wel  je dat het zo is)...
Ik zal zeker hier blijven schrijven...
 
hallo

ik heb hetzelfde gevoel gehad de eerste 15 weken ongeveer. ik voelde me beroerd en vond het zwanger zijn helemaal niet zo leuk. en tuurlijk blijven er minder leuke momenten, maar probeer er zoveel mogelijk van te genieten. ik ben nu 24 weken zwanger en begin het steeds leuker te vinden, ook omdat het nu zichtbaar wordt en ik mijn baby (een meisje) al kan voelen bewegen en schoppen. dat is echt een unieke ervaring en het wordt steeds leuker, geloof me!! ook al lijkt het nu allemaal niet leuk, het kotm echt wel goed!! probeer er zoveel mogelijk van te genieten, het gaat allemaal al zo snel!!

liefs kim
 
Terug
Bovenaan