Zwanger na 2 maanden

<p>We hebben een prachtige zoon van nu 1.5 jaar oud. Geboren in Maart 2018.</p><p>In juli 2019 hebben we een prachtige dochter gekregen.</p><p>Sex hebben we zo gepland dat het ná de eisprong was.. tenminste dachten we... </p><p>Nu vandaag, blijkt dat ik zwanger ben en uitgerekend ben in Juni 2020.</p><p>Ik durf het mijn man niet te vertellen. Durf het ook niet weg te laten halen. Het is een leventje. </p><p>We gaan in maart 2020 verbouwen, en gaan tijdelijk het hok ombouwen tot woonkamer/keuken en slaapkamer in 1.</p><p>Waarschijnlijk moeten we daar 6 maanden in wonen... </p><p> </p><p>Ik weet niet wat ik moet doen! Heb net mijn eerste week werk gehad na mijn verlof.. Kan mijn lichaam het wel aan? Ik wil wel graag een derde, maar ken geen moeders met 3 kindjes die HEEL DICHT OP ELKAAR ZITTEN, voor ervaringen..</p><p>HELP.</p><p> </p>
 
Een vriendin heeft 3 kindjes onder de 3. Zoals ik van haar begreep is het echt wel ff pittig maar hun vinden het ook wel weer erg leuk. Was ook niet helemaal zo gepland. 
Snap dat je geschrokken bent, maar dat is het risico als je onbeschermd sex hebt. Mensen om je heen zullen hun opmerkingen al wel klaar hebben, maar ik zou zeggen ga ervoor. Vertel het je man zodat je er niet meer alleen in staat. 
 
Oef heftig. Maar weet je, je dealt ermee want het is zo. Gelukkig heeft zon ukje in t begin nog niet veel ruimte nodig. Ja het wordt loodzwaar maar bedenk ook hoe geweldig voor je kids! En dan heb je t ook maar ineens gehad he ;) ik zou t zeker zeggen. Hij was er zelf bij toen de bevruchting plaatsvond dus ja..
 
Ach jeetje meid, wat heftig. Maar idd, dat is het risico van het vak zeg maar. Tuurlijk moet je het je man zeggen, it takes two to tango right. En ben het helemaal met je eens dat ik snap dat je ook dit kindje wil laten komen. 
Enige tip die ik je wel kan geven is dat je echt super goed op je voeding moet letten en heel gezond gaat eten..... Ga echt zo snel mogelijk niet alleen foliumzuur, maar de volledige (natuurlijke! en geen chemische zooi) zwangerschapssupplementen slikken want je lijf heeft al deze reserves al opgebruikt voor je andere kindjes. Je derde kindje krijgt anders echt veel te weinig binnen en start met tekorten..... Dat wil je natuurlijk niet. Verder is het nu des te belangrijk dat je, probeert, zo veel mogelijk rust te nemen voor je lichaam. Ze zeggen niet voor niets dat je het beste 18 maanden kan wachten voor een volgende zwangerschap....... Moeilijk met 2 kleintjes rondlopen. Heb je hulp van je moeder/ zus/ tantes/vriendinnen die eventueel wat extra zouden kunnen opvangen? 
ps. Ik zou na de derde toch wel beter na gaan denken over anti conceptie.... Na 3 zwnagerschappen, veel hormonen etc kan je cyclus anders zijn en daarnaast, er hoeft in een vrouwenlichaam maar iets in je temperatuur te veranderen van binnen (griepje, verkoudheid) en je eisprong leeft een eigen leven. Dat is gewoon niet betrouwbaar...... 
 
Jeetje wat pittig! Snap dat je geschrokken bent. Ik heb 2 kindjes onder de 2 jaar, dat is soms al even aanpoten. We willen graag ooit een derde, maar pas als de oudste op school zit. Ik ben juist gisteren weer begonnen met het slikken van de pil (mijn jongste is 11 weken oud) Tot die tijd bewust heel veilig gevreeën met condoom.. ik wil écht geen risico nemen! 
Een vriendin van me heeft ook 3 kindjes onder de 3 jaar. Ze heeft het echt heel zwaar gehad, er waren weken waarin ze amper sliep. De oudst is nu net 4 jaar en gaat naar school, dat scheelt enorm. En de middelste gaat 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal, dus er zijn momenten dar ze alleen de jongste thuis heeft. Ze krijgt nu eindelijk weer wat rust, maar bereid je voor op een pittig jaar totdat je oudste naar school gaat! Sterkte!
 
We hebben geen achterban.. moeten veel zelf doen. Ik ga morgen bellen. Hoe kut ook. Ik wil er goed voor kunnen zorgen. Ben gewoon bang dat het me niet gaat lukken. De jongste begint dan ook echt aan de grote ontwikkelingen en de oudste is niet erg makkelijk. En dat in een kleine garage om te overleven..  ik heb nu al last van mijn rug.
Zal geen vrij van het werk krijgen, maar als het hartje klopt, ga ik het niet doen. 
 
We hebben geen achterban.. moeten veel zelf doen. Ik ga morgen bellen. Hoe kut ook. Ik wil er goed voor kunnen zorgen. Ben gewoon bang dat het me niet gaat lukken. De jongste begint dan ook echt aan de grote ontwikkelingen en de oudste is niet erg makkelijk. En dat in een kleine garage om te overleven..  ik heb nu al last van mijn rug.
Zal geen vrij van het werk krijgen, maar als het hartje klopt, ga ik het niet doen. 
Mijn lichaam is een wrak, spiermassa is ver te zoeken en mijn hb is nog steeds niet op peil. 
 
Terug
Bovenaan