Zwanger na 2 miskramen en progesteron

<p>Hoi allemaal!</p><p>Ik ben weer zwanger na 2 miskramen. De onzekerheid is super groot, ik wilde vragen of er dingen zijn die ik dit keer ander zou kunnen doen. Ik lees bijv dat veel vrouwen die herhaalde miskramen hebben gehad progesteron geslikt hebben en dat de zwangerschap daarna wel goed was gekomen. En te veel progesteron kan ook geen kwaad toch? Dus het is het proberen wel waard denk ik. Maar hoe kom je aan progesteron kan je dit vragen aan je huisarts of je dit voor geschreven kan krijgen? En krijg je dit dan ook makkelijk voor geschreven of doen ze er moeilijk over. Zijn hier dames die hier ervaring mee hebben? Please let me know!</p>

Ik begrijp je onzekerheid helemaal, zelf ook meerdere miskram gehad helaas. Ik heb het niet hoeven slikken (nu 13 weken zwanger gelukkig ) maar bij mij zeiden ze dat ik dit kon krijgen zodra ik bloedverlies kreeg. Dan moest ik meteen bellen en kon ik het ophalen.
Succes❤️ de kans dat het nu goed gaat is groter dan de kans dat het fout gaat?

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk mag het deze keer allemaal goed gaan en heb je straks een prachtig kindje in je armen!
Ik zou je vraag even bij je verloskundige neerleggen!
Voor mij geldt ook dat ik het afgelopen jaar 2 miskramen heb gehad en nu 13 weken zwanger ben, maar ook ik heb niks over progesteron gehoord!
De verloskundige kan je hier vast verder mee helpen!

Gefeliciteerd! Ik heb inmiddels 4 miskramen gehad, en nu 21 weken zwanger van ons tweede kindje, maar ook nooit progesteron hoeven slikken en is uberhaupt niet besproken. Ik zou het bespreken met de verloskundige of evt de huisarts. Wellicht heeft het te maken met de specifieke omstandigheden waaronder de miskramen opgetreden zijn of artsen denken dat het kan helpen (bijvoorbeeld de termijn waarop het mis ging en of dat vergelijkbaar was, of dikte baarmoederslijmvlies bij controle oid).
Sowieso even met een arts bespreken, want wat ik online tegenkom is dat bij miskramen progesteron vaginaal gebruikt wordt, terwijl wat je zo bij de online drogist vindt meestal cremes voor op de huid zijn (en tegen overgangsklachten), je wilt natuurlijk wel het juiste spul gebruiken op de juiste plek en in de juiste dosis. ;)

Terug
Bovenaan