Zwanger na 2 miskramen HCG waarde 40

Hallo allemaal,

September vorig jaar bleek ik gepland zwanger te zijn ( heb al een zoon van 13). Helaas na 5 weken een bloeding en curettage tot gevolg.

4 maanden later 2e keer zwanger. Ook hierbij na 6 weken wat bruine afscheiding en bij de echo alleen een "vochtzak " te zien verder niks. Wel een hoge HCG. Geen molazwangerschap of bbz gelukkig. Mogelijk een tweeling dachten ze.

Van de week hadden we een gesprek bij de gynaecoloog ivm wat testen voor o.a stolling en chromosoom afwijking. Maar ik was ook ongeveer 2 dagen over tijd. Cyclus hiervoor was maar 21 dagen terwijl ik 28 dagen cyclus heb.

HCG toch laten checken en die bleek ineens op 40 te staan. En er was inwendig een verdikt baarmoederslijmvlies te zien. 1 augustus was mijn eerste dag van de laatste menstruatie.

Nu vraag ik me af of 40 niet erg weinig is qua HCG. En wie heeft ervaring met een 3e zwangerschap na 2 miskramen?

Hoi mga,
Wat naar voor je van de miskramen.
Wat hcg stand betreft weet ik niet zoveel, wel heb ik zelf 3 miskramen gehad sinds ik extra b6 slik heb ik een gezonde dochter gekregen.
Maar het zou nooit echt duidelijk worden of dat het verschil is geweest.
En bij een ieder kan er weer een andere oorzaak zijn. Probeer de hoop niet te verliezen, het kan nog steeds zelfs na 3 of meer miskramen.

Heel veel succes.

Mijn gynaecoloog zei dat het belangrijk is dat je HCG stijgt. De waarde an sich zegt niet zoveel omdat die heel erg per vrouw kan verschillen. Als ik jou was zou ik vragen om iedere 2 a 3 dagen bloed te prikken; dan kan de gynaecoloog bepalen of het voldoende stijgt of niet. Op basis daarvan kunnen ze soms dus ook al voorspellen als het een miskraam wordt, helaas. Veel succes!

Bedankt voor jullie reacties. 

Ik ben ook benieuwd of het hcg is gaan stijgen. 
Ik zal volgende week eens bellen of dat nog een keer gecheckt kan worden.  

Terug
Bovenaan