<p>Hallo dames!</p><p>In januari besloten wij voor ons tweede kindje te gaan. We hadden al de verwachting dat we niet direct zwanger zouden zijn, want bij de eerste duurde dat ook 7 maanden.</p><p>Maar na 2 maanden was het al raak! Helaas was er alleen een leeg vruchtzakje zichtbaar op de 10 weken echo. Na nog een week te hebben afgewacht heb ik besloten om met tabletten een miskraam op te wekken. Na 2 maanden was ik weer zwanger! Maar helaas brak een week later toch een (heftige) menstruatie door.<br />Inmiddels zijn we weer 2 maanden verder en heb ik afgelopen weekend weer een positieve test in mijn handen gehad.<br />De twijfel slaat uiteraard gelijk toe. Een aantal dagen voordat ik ongesteld zou moeten worden verloor ik een paar dagen achter elkaar wat bruinig bloed. Een soort premenstruele spotting. Dit had ik bij de laatste miskraam ook, maar heb ik nooit eerder bij een zwangerschap gehad.<br /><br />Zijn er vrouwen die dit ook hadden, maar gewoon een succesvolle zwangerschap hadden daarna? Volgens de verloskundige kan het een innestelingsbloeding zijn geweest waarbij er wat bloed is blijven zitten en er nu uit komt. Of kan het komen doordat de baarmoeder nu extra doorbloed is.</p>