zwanger na 2de miskraam

Hallo allemaal.
Ben nieuw hier en ben op zoek naar "lotgenoten" ;-).
Ik heb 2 miskramen gehad (in de 6de week en in de 12de week waarbij de baby al in de 9de was overleden) en ben inmiddels weer zwanger. Dolblij en bang!! Ben dit jaar nogal flink aan het verhuizen geweest. Mijn 1ste gynea vertelde mij dat ik de 2 miskramen heb gehad omdat ik niet genoeg progestron aanmaak voor mijn baby om het tot de twaalfde week te overleven (symptoon van PCO syndroom), mijn 2de gyneacoloog heeft mij inmiddels progestron pillen voorgeschreven die ik nu heel trouw iedere slik. Maar me wel verteld dat ik geen PCO syndroom heb omdat ik wel iedere keer zwanger word.
Ik ben nu iets meer dan 9 weken zwanger en ben afwisselend heel positief en dan barst ik weer in tranen uit uit angst dat mijn baby gaat overlijden. Ik let continue op zwangerschapsverschijnselen en of ik ze wel heb, want bij mijn 2de mk verdwenen ze na de 9de week. Volgende week ga ik naar een nieuwe gynea (ja het is wat dat emigreren) en hopelijk gaan ze meteen een echo maken. Maar hemeltje die onzekerheid is best moeilijk om de dag mee door te komen. Iemand hiermee bekent?
Alvast bedankt!
groet
eef

Hoi Eef,

Ik herken je gevoel en onzekerheid wel..

Ik heb reeds een zoontje, maar daarna 2 miskramen gehad. Eentje in november 2007 met 6 weken en in mei 2008 met 7,5 week. Ik ben wonderbaarlijk daarna meteen zwanger geworden en inmiddels 12,5 wk zwanger, maar de onzekerheid blijft..

Met de 7 weken had ik namelijk weer een flinke bloeding en m'n wereld stortte even totaal in. De dag erna zagen we op de echo toch een kloppent hartje! Heel onwerkelijk.. Ondanks dat ik nu 12,5 wk zwanger ben ga ik bij elk krampje of piepje snel naar het toilet om te kijken of nog, zover je dat dan kan zien, goed is.
Ik merk wel dat ik langzaam wat meer durf blij te zijn met m'n zwangerschap, de  eerste  weken heb ik mezelf  nog wat in bescherming genomen. Wat meer afstand houden zorgt voor minder pijn als het misgaat.. ja zo denk je dan helaas,..  

Ik zal pas gerust zijn als ik de 20 wk echo achter de rug zal hebben en alles goed gaat met de kleine..

Maar je bent dus ook uitgerekend in maart?

Esmé mv Kay

(12,5 wk zwanger)

Hoi Hoi

Ik weet ook precies hoe onzeker jij je nu moet voelen !!!   Erg spannend allemaal ..ik heb ook 2 miskramen gehad maar de derde gaat gewoon heel goed nu ...ben nu al bijna 27 weken zwanger van een meisje! en drie keer is scheeprecht ik duim voor je dat dit ook bij jouw zo het geval is!!   maar dat onzekere blijft alhoewel het bij nu een stuk minder is nu ik na 4 echo en de 20 weken echo ) medische echo' alles goed is !!   maar ik ben ook heel blij als het december is en alles gewoon lekker goed is en kunnen gaan genieten !!

ik hoop dat je ondaks alles toch een beetje op een roze wolk zit want het gaat echt super snel hoor!!

veeel succes en maak je niet te druk is niet goed voor de klein heh

doei knuffel bloem

Hee Eef,

Héél herkenbaar dat gevoel!
Had het ook...en heeft tot na de 16e weel geduurd. Toen begon ik het kindje langzaam aan de voelen. Toen pas was het goed....
Heb zelf 5 miskramen gehad, 'gelukkig' wel steeds vroeg in de zwangerschap. Bij ons was 2x 3maal scheepsrecht! De 6e zwangerschap bleef intact (na ivf)  en is een  heel mooi meisje geworden.
Houd nog even vol! Hoop dat je snel wat geruster  bent ofwel...laat de  weken  maar voorbij vliegen!

Liefs Anne        

bij mij bleef de onzekerheid totdat we het kindjes hebben zien bewegen op de echo. we hadden nooit meer dan een garnaaltje met kloppend hartje gehad.
dus toen er zwaaiende armpjes te zien waren.. waren wij een beetje geruster!

nu ben ik 17 weken zwanger en voel ik het bijna dagelijks bewegen. nu pas ga ik er echt van genieten!

liefs Carina

Hoi dames,
Ik wou toch even kwijt dat jullie verhalen mij weer wat meer hoop geven...
Ik ben in afwachting van de 2e miskraam(beiden gingen  in de 8e week mis)  en twijfel erg aan mijn lichaam, of alles wel naar behoren werkt enzo....Morgen hebben wij een afspraak met de gyn om de onderzoeksmogelijkheden te bespreken, maar daar verwacht ik niet zo veel van. Aan de ene kant kan ik niet wachten om weer opnieuw zwanger te zijn en aan de andere kant zie ik erg op tegen een volgende miskraam....
Ik wacht nu nog op de miskraam, maar als ik me bedenk dat ik nu 11 wk en 5 dg zwanger ben, dan ben ik toch wel erg verdrietig, dat ik in plaats van opgelucht te kunnen zijn nu nog moet wachten op wat komen gaat....
Maar zoals ik al zei, als ik lees dat jullie ook allemaal meerdere miskramen hebben gehad en dat het nu zo goed gaat, geeft mij dat weer wat meer vertrouwen!
Groetjes,
Karin

hoi hoi

wat herkenbaar ik heb zelf ook 2 miskramen gehad en ben pas weer zwanger
ben nu zelf ook doodsbang en wou dat ik de weken door kon slapen
ik heb me 1e miskraam vorig jaar december gehad van 6 weken waardoor het vruchtje al eerder was afgestoten en me 2e miskraam heb ik in maart gehad 7 weken en 3 dagen was nog niet zo heel ver maar op me inwendige echo zag ik wel een hartje kloppen
en nu is het dan weer raak ik ben nu zo bang als ik maar iets voel of naar de wc moet
maar ik heb wel een chromosonen onderzoek gehad samen met me vriend en alles was goed de gynecoloog zegt dat ik 2 keer pech heb gehad en door moet gaan om dat er geen verklaring voor is maar jah het maakt je niet minder bang
maar nu maar hopen dat het mee gegunt is
dus snap zeker iedereen wie dit hebt meegemaakt en weet hoe moeilijk het is en onzeker

liefsxx

Terug
Bovenaan