Zwanger na 'windei'-miskraam

Hallo iedereen,

Na lang alleen te hebben gelezen op het forum, nu toch ook een actieve bijdrage.

In december (in de 11de week) een 'windei'-miskraam gehad. Heftig... Nu weer zwanger! 5 1/2 week, dus heel pril, wel wat zwangerschapsverschijnselen. Puistjes, steen in je buik gevoel, opkomende misselijkheid.

Zijn er vrouwen op dit forum die ook zo'n miskraam hebben gehad? Is de kans op herhaling groot? Laat je een vroege echo maken? Het is om gek van te worden. In m'n hart weet ik wel dat je kansen gelijk zijn aan die van ieder ander, maar je bent zo onzeker en wilt graag wat zekerheid... Herkenbaar??

Liefs,
Linda.

Hoi,

Mijn eerste mk was een windei. Daarna ben ik wederom zwanger geraakt. Dat ging helemaal goed. Volgens de gyn had ik niet meer risico op een tweede windei of miskraam dan "normaal".
Mijn tweede mk was van een vruchtje dat zich niet goed ontwikkelde, en uiteindelijk stopte met groeien. Totaal anders dus, en niet verwant aan de eerste zwangerschap. Gewoon domme pech dat het 2 keer gebeurde. En ook hierna heb ik een goede zwangerschap gehad.

Hopelijk heb je iets aan mijn antwoord.
Groetjes, Cathy

PS: Ik heb bij beide goede zwangerschappen iedere keer vroege echo's gehad. Was niet direct mijn keuze, ik had bloedverlies. Maar als ik had mogen kiezen was ik toch voor de vroege echo gegaan. Gewoon om te weten dat er een hartje klopte. Weet dat dit geen garantie is dat het goed blijft gaan, maar anders was ik (denk ik) gek geworden van de onzekerheid.

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik wens je een fijne zwangerschap! Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer ook een beetje te genieten. Er groeit immers een wondertje in je buik.

Groetjes, Cathy

Terug
Bovenaan