zwanger na b.b.z.

Hallo meiden,
Wie is er zwanger na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en verwijdering van de eileider?
Ik heb eind oktober 2003 na 7 weken zwangerschap te horen gekregen dat dit niet goed zat. 's Avonds gelijk geopereerd en de linker eileider verwijderd. Hier zat het vruchtje in.
Vanaf de 1e menstruatie begin november proberen mijn man en ik weer zwanger te raken en tot nog toe noppes!
Je hoort zulke verschillende verhalen, de een zegt dat je maar om de maand een ei-sprong krijgt, de ander zegt dat het niets uit zou moeten maken. Wie heeft er wat positiefs te melden over dit onderwerp. Zou wel wat goed nieuws kunnen gebruiken!
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
D.
 
Hallo,

Ik heb er (gelukkig) zelf geen ervaring mee maar weet toevallig wel dat het flauwekul is om te zeggen dat je maar om de maand een eisprong krijgt.
De eisprong wordt namelijk door hormonen geregeld, en die hormonen zorgen voor de groei van eitjes in je eierstok. Zelfs als je maar één eierstok hebt heb je daardoor toch gewoon elke cyclus een eisprong.

Onderstaand stukje heb ik voor je gekopieerd van de site van Freye (freya.nl folder 19 over EUG = buitenbaarmoederlijke zwangerschap):