Zwanger na buikoperatie?

Even een vraagje, ik ben vorig jaar geopereerd en heb nu littekens op mijn buik. Die zullen dus met het groeien van mijn buikje flink opgerekt gaan worden. Nu vroeg ik me af, worden die nu heel erg lelijk na de bevalling? Of zou ik een littekenbreuk kunnen krijgen, dat het onderhuids openscheurt of zo?

Iemand hier ervaringen mee??

Groetjes, Karin
10+4 weken

Hey,

Ik heb 9 maanden geleden ook een buikoperatie gehad (keizersnede) en ben nu weer zwanger.
Inderdaad is er dan een kans op littekenbreuk daarom kom ik aan het einde van de zwangerschap onder controle van een gyneacoloog en moet ik in het ziekenhuis bevallen.
Dit zal denk ik voor jou ook gelden? Een verloskundige kan je daar vast meer over vertellen.
Of het lelijk wordt? geen idee, mijn buik is lelijk geworden van de zwangerschap (striae), maar een litteken had ik toen nog niet

Een fijne zwangerschap gewenst!

Groetjes

Hoi Karin,

Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap geopereerd aan een cyste (16 bij 8 cm). Deze is verwijderd toen ik 18 weken zwanger was. Mijn buik moest dus dichtgroeien terwijl hij groter werd. Dit is toen een lelijk litteken geworden van mijn navel tot mijn schaambeen.

Bij de zwangerschap van de tweede heb ik er echter weinig last van gehad. Het is weer gewoon mee opgerekt. Ik voelde het af en toe, maar het was niet echt pijnlijk.

Nu heb ik helaas een spoedkeizersnede gehad en hebben ze hetzelfde litteken weer opengemaakt. Nu het weer genezen is, zie het er helemaal niet meer uit . Maar ja, het belangrijkste is dat ik twee gezonde kids heb. Dat is me alles waard. En dan maar een badpak aan met zwemmen. Ik heb toch niet echt het figuur voor een bikini...

Een fijne zwangerschap!

Groetjes,
LasVegas

Naaah toevallig vraag ik me dat nou ook af. Ben 2 jaar geleden geopereerd aan een
tumor in mijn eierstok (24,cm doorsnede) Ik heb een litteken van hier tot tokeye. Vanaf mijn schaambeen tot 3 cm boven mijn navel. Ik heb mijn verloskundige regelmatig gevraagd hoe en wat er met dat litteken zal gaan gebeuren. Weet je wat ze me steeds vertelt? Joh, gebeurt niets mee, groeit wel mee. En nu lees ik ineens over een littekenbreuk? Nu ben ik helemaaaaal ongerust haha!

Terug
Bovenaan