Zwanger na Buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Vorig jaar ben ik ook een tijdje op dit forum geweest. We zijn namelijk al sinds januari 2005 bezig om zwanger te worden. In november 2005 bleek ik zwanger te zijn alleen zat het vruchtje buiten mijn baarmoeder. Ik ben direct geopereerd. Achteraf hoorde ik dat het vruchtje er al ruim 2 maanden zat zonder dat ik iets had gemerkt! Ik werd ook gewoon iedere maand ongesteld. Nu zijn we sinds januari dit jaar weer actief bezig maar wil het nog niet lukken.....iedere maand ongesteld worden doet steeds weer zo'n pijn als je zo graag een kindje wilt!
Zijn er vrouwen die dit ook hebben meegemaakt?
Sinds kort draag ik een maansteen, misschien dat het helpt?

Suc6 allemaal met zwanger worden!

liefs Syllie

HA meis,

Ik heb geen bbz gehad, maar ben al wel net zo lang bezig als jou zonder resultaat, het is zòòò`o rot hè!!!! wèèr ongesteld, wèèr een maand wachten, weer niks....en de 1 na de ander raakt zwanger, het is echt frustrerend!!! maar we moeten de moed maar niet laten zakken hè!!! kop op! òòk voor òns komt het een keer!!!!!!!!! een dikke knuffel!!! Em

HA meis,

Ik heb geen bbz gehad, maar ben al wel net zo lang bezig als jou zonder resultaat, het is zòòò`o rot hè!!!! wèèr ongesteld, wèèr een maand wachten, weer niks....en de 1 na de ander raakt zwanger, het is echt frustrerend!!! maar we moeten de moed maar niet laten zakken hè!!! kop op! òòk voor òns komt het een keer!!!!!!!!! een dikke knuffel!!! Em

Hoi Em!

Bedankt voor je reactie. Een vriendin van mij was meteen de 1e keer al zwanger, echt bizar! Wij zijn al zo lang bezig, maar ik blijf erin geloven voor ons komt het ook een keer! Hopelijk duurt het niet te lang meer.....Suc6 met klussen haha, wanneer is je NOD? Bij mij a.s. zaterdag, spannend

liefs Syllie

Hoi Syllie,

Ik herken je ervaring zeker. Ik werd wel nieuwsgierig naar je verhaal over je BBZ-ervaring terwijl je dit niet wist. Het geval is "ze" (de doktoren)  nadat ik ongesteld ben geworden eind juli, obv een toevallige positieve test,  nu ook bij mij een BBZ vermoeden. Ik heb al twee weken terug een kijkoperatie ondergaan maar ze konden het niet vinden (wellicht te kleine vrucht nog op dat moment). Op dit moment ben ik afwachtend van mijn volgende menstruatie (de cyclus loopt ondanks die altijd maar weer positieve test gewoon door). Kun je vertellen hoe ze erachter kwamen van je BBZ en wat je klachten waren en hoe ze het verholpen hebben? Ikzelf heb nergens last van, heb alleen het gevoel een tijdbom in me te dragen.

Ik hoor graag je verhaal.
Gr,
Maria

Ha Meis....Bij mij ook zaterdag!!!!!!!!! spannend hè!!! ik ga zeer zeker voor ons duimen!!! jij ook????? Ik hoor van je hè!!! Liefs Emmie

Hoi Meiden,
Ik heb ook een bbz gehad, afgelopen december. We wonen in Amerika en gingen naar Nederland met o.a. de verassing dat ik weer zwanger was. De dag dat we vlogen kreeg ik ineens bloed verlies en ik heb meteen de verloskundige gebeld toen we in Nederland waren. Ik mocht pas een week later komen omdat ik op het moment van bellen pas 6 weken was. Dat vond ik wel raar maar ja. Ik heb dus een week in spanning gezeten. Toen ik eindelijk kon komen zag ze niets op de echo en ging ze ervan uit dat het al weg was. Ik had alleen niets gezien of gevoeld!!! Twee weken later kreeg ik ineens zo veel bloed verlies en zo'n ontzettende buikpijn dat ik acuut naar het ziekenhuis moest en meteen ben geopereerd. Ze hebben de eileider moeten verwijderen omdat die al gebarsten was. Nu zijn we dus weer net, deze maand, begonnen met vrijen en ik heb nu wel erg gevoelige borsten, veel plassen en erg moe!!!!! Het zou toch niet waar zijn dat het meteen gelukt is met maar 1 eileider??!!! Ik ben nu alleen zo bang dat het e.v.t. weer mis gaat. Ik ben al 35 en heb deze tweede zwangerschap uit moeten stellen ivm een zware rugopatie twee jaar geleden.
Ik durf het bijna niet te hopen. Ik moet over 5 dagen ongesteld worden, OF NIET !!!

Veel succes iedereen. Ik laat wel weten wat er gebeurd!!
Doeiii, Groetjes Fenna.

hoi fenna,

Ook ik heb vorig jaar een bbz gehad. Ik kreeg 'snachts hevige buikpijn en ben met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Hier ben ik dezelfde dag nog geopereerd. Mijn eileider was al iets gescheurd en er zat al bloed en stolsels  buiten mijn baarmoeder.  Gelukkig hebben ze  mijn eileider  nog kunnen sparen!!!

Een tijd van veel huilen, emotioneel en verdrietig zijn volgde.

Begin januari heb ik een gesprek gehad met de gyn en kregen we weer groen licht. Je raad het al, wij zijn weer flink aan het klussen. Afgelopen maandag heb ik mijn NOD gehad maar gelukkig zijn de RD nog niet te bekennen. Als ik op valentijnsdag niet ongi ben dan ga ik testen. Ik kan dan gelijk voor een echo naar het ziekenhuis zodat ze kunnen kijken of het allemaal goed is!!! Dit is een hele geruststelling.

Een kennis van mij heeft ook een bbz gehad en bij haar is de eileider ook verwijdert. Een maand later was zij alweer zwanger en kreeg een gezonde zoon. Nu heeft ze inmiddels twee kinderen en alles gaat goed!!! Misschien een hele geruststelling voor jou.

Liefs mamabinck.

Terug
Bovenaan